Što su vam stopala toliko skrivila da ih tako – mrcvarite?

Drže vas uspravnim i nose vas kamo poželite. Iz ovih stopa izbjegnite sedam udaraca u vaše temelje kako biste dugo i zdravo ostali u pokretu

Opterećenje suvišnim kilogramima. Svakodnevno “točanje” u čarapama. Što su vam vaša  stopala skrivila da ih tako mrcvarite? I dok se budite iz zimskog sna, zapamtite da su vam stopala potrebna kako biste bili aktivni.

“Ona su jedini dio tijela koji je gotovo uvijek u doticaju s tlom”, kaže podijatar Duane Ehredt Ml. Stopala obavještavaju mozak gdje se nalazite u prostoru. Stoga, kad nešto sa stopalima krene naopako, nemojte ignorirati problem. “Suptilne ozljede koje ne smetaju jako – ali  smetaju dugo – mogu postati kronični problemi”, kaže dr. Ehredt.
Ako vam stopala nisu u vrhunskoj formi, onda vam cijelo tijelo trpi. Imamo za vas rješenje.

 

PROBLEM BROJ 1 – Gljivice

Atletsko stopalo (tinea pedis) nije samo neugodan svrbež, riječ je o gljivičnoj infekciji kod koje vam koža može postati ljuskava. Gljive vam mogu napasti nokte pa postanu žuti i poput krede. Isto tako, i infekcija kože i infekcija nokta mogu napredovati i postati još gora zaraza, kaže dermatolog dr. Evan Rieder s Medicinskog fakulteta Sveučilišta New York.
PLAN ZA NAPAD Gljivice na stopalu jako se teško liječe jer se mogu vratiti i proširiti. Puno je bolje spriječiti ih. Gljive se s vašim stopalima spetljaju u toplim, vlažnim rupama, kao što su znojne cipele ili tenisice. Stoga prije vježbanja nasprejajte unutrašnjost tenisice sprejem protiv gljiva, a možete kupiti i sprej za stopala koji sadrži fungicid mikonazol, kaže dr. Rieder.

PROBLEM BROJ 2 – Čukljevi

Loša obuća ili genetika mogu dovesti do toga da se zglob na bazi nožnog palca pomakne postranično, što gura i deformira ostale prste. Svaki korak bude poput zatvaranja vrata na iskrivljenim šarkama. “Ne možemo predvidjeti koliko brzo će čukljevi narasti”, kaže ortopedica dr. Judith Baumhauer.
PLAN ZA NAPAD Čukljeve se može operirati i ispraviti, ali to je težak zahvat – ortoped mora razbiti kost i ispraviti je. Slijede tjedni oporavka, a učinak se ne vidi nekoliko mjeseci. To je krajnje rješenje za one ljude kojima čukljevi ometaju svakodnevni život i koji ne mogu nositi gotovo nikakvu obuću zbog te kvrge. Imate li blago bolne čukljeve, nosite širu obuću ili umetke koji šire nožne prste.

 

PROBLEM BROJ 3 – Svinuti prsti

Riječ je o drugom ili trećem nožnom prstu koji se deformiraju u srednjem zglobu poput kandže ili slova Z. Događa se to kad prste gurate u tijesnu obuću ili ako u stopalima imate neuravnotežene mišiće zbog kojih vam se prsti ne izravnavaju dok hodate.
PLAN ZA NAPAD Kupujte cipele u kojima imate mjesta ispred prstiju, kaže dr. James Jastifier, ortoped iz Michigana. “I postolar vam može proširiti prednji dio cipele”, dodaje. Ali nije dosta imati prostor za prste, nego trebate i prste održavati gipkima, da ne skončaju u trajnoj deformaciji. Na pod stavite lopticu za tenis i pokušajte je svaki put dok vježbate ščepati i podići nožnim prstima.

 

PROBLEM BROJ 4 – Artritis stopala/gležnja

Vaša su stopala čudo od mehanike: svako sadrži 26 kostiju i 33 malena zgloba. Tijekom vremena, pogotovo ako ste imali ozljedu stopala, dođe do propadanja zglobne hrskavice pa neke kosti mogu srasti. Često je to tupa bol koja prođe kad prestanete hodati i odmarate se, kaže dr. Baumhauer.
PLAN ZA NAPAD Mijenjajte plan vježbanja tako da uključuje i treninge koji štede donji dio tijela, kao što je plivanje. Ispitanici u istraživanju na Sveučilištu Teksas koji su plivali tri puta tjedno imali su manje artitičnih bolova i ukočenosti. S obzirom na to da ne možete stalno rasteretiti stopala (a ne biste ni trebali), neka vam obuća za hodanje i trčanje pruža potporu. Ne zaboravite kupiti novu nakon što u njoj prijeđete 600 kilometara.

 

PROBLEM BROJ 5 – Bradavice na tabanima

Imate zadebljanja kože tabana? Nije neka frka. Ali ako se stvore crne debele točke koje bole na dodir, vjerojatno je riječ o bradavicama. One urastaju nakon što virus HPV-a uđe u kožu, kaže dr. Tracey Vlahović, podijatrica koja liječi te bradavice.
PLAN ZA NAPAD Baka vam je dobro govorila: nosite obuću kad se tuširate izvan kuće! Podovi svlačionica i pločice bazena puni su klica. Pojavi li vam se bradavica, nanesite na nju kremu za uklanjanje bradavica s 40-postotnom salicilnom kiselinom (ništa slabije neće pomoći). Bradavica se ne da? Potražite pomoć dermatologa. Danas kožni doktori ne zamrzavaju samo bradavice. Mnogi u njih ubrizgavaju kvasce koji potiču imunosni sustav neka iznutra zacijeli bradavicu.

 

PROBLEM BROJ 6 – Ravni tabani

Katkada bol u kukovima i križima uzrokuju ravna stopala. “Stopalo je složeni dio tijela, jedan koji vrlo malo razumijemo”, kaže fizioterapeut Douglas Kechijian. Ako vam stopalo nije stabilno ili je pogrešno zakrivljeno, zglobovi i mišići u drugim dijelovima tijela moraju dodatno raditi da bi to ispravili.
PLAN ZA NAPAD Pitajte trenera ili fizioterapeuta neka vam obavi funkcionalni test pokretljivosti da bi otkrio kakva vam je pokretljivost stopala, nogu i kukova. Fizioterapeut vam može i izmasirati stopala (“O da, to, molim!”) kako bi vam se smanjila napetost. A onda se potrudite i u specijaliziranim prodavaonicama pronađite tenisice koje veličinom i stilom najbolje pašu vašem luku.

PROBLEM BROJ 7 – Bol u peti

Ako vas boli peta ili osjećate probadajuću bol sa svakim korakom, mogući razlog je plantarni fasciitis. Vaša fascija tabana ona je elastična traka na donjoj strani stopala koja povezuje vaše pete i prste. Lako je se uznemiri, bez obzira na to trčite li ili samo puno stojite.
PLAN ZA NAPAD Manje šećite Bobija i Reksa, ali nemojte ih ni predugo zanemarivati. “Mislim da trebate samo malo odmora”, kaže specijalist medicine sporta dr. Mederic Hall. Imobilizacija bi vam oslabila stopala i gležnjeve, pa će fascija još više fasovati. Umjesto toga, olakšajte temelje fizikalnom terapijom, savjetuje dr. Hall. Kako bi vam bol popustila, zamrznite bocu vode i rolajte je tabanima 3 do 5 minuta dvaput na dan.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh