Starite li prebrzo? Provjerite!

Vaše je tijelo remek-djelo, stoga ga trebate pričuvati. Uz pravilnu restauraciju, dugo može biti klasik koji ne stari.

DOB: 27
Počinje opadati mišićna masa
Nakon ovog rođendana, muškarci svakih deset godina mogu ostati bez 1,6 kilograma mišića, kaže portugalsko istraživanje.
ZAŠTITITE SE Dvadeset grama proteina surutke može nakon dizanja utega povećati rast mišića za 49 posto, kažu britanski znanstvenici.

DOB: 35
Pojavljuju se bore oko očiju
Kolagen u vašoj koži se raspada, bilo zbog smijanja, bilo zbog škiljenja. Ako je ovo drugo, pripazite; postoji vjerojatnost da će ljudi koji prerano dobiju bore oko očiju jer škilje na suncu dobiti rak kože.
ZAŠTITITE SE Nosite sportske sunčane naočale dok ste vani, bilo da planinarite, bilo da radite u vrtu. Svaki dan stavljajte kremu za sunčanje prije izlaska iz kuće.

DOB: 43
Riječi vam se izbliza mute
Držite ovu stranicu na dužini ruke. Ako imate preko 40 i morate škiljiti kako biste čitali slova, možda imate staračku dalekovidnost, stanje koje se događa zbog gubitka elasticiteta u leći.
ZAŠTITITE SE Ponovno, nosite sunčane. One koje upijaju 99-100 posto UVA i UVB zraka te apsorbiraju UV do 400 nanometara mogu spriječiti oštećenja oka. A ako radite za računalom, povećajte font. Povećanje od 2,8 točaka čini zadatak 8 posto lakšim, kažu znanstvenici s Berkeleya.

DOB: 45
Pojavljuju se prve kožne pjege
Pogledajte gornji dio lijeve šake koja se dodatno sunča dok vozite automobil. Vidite bijele ili smeđe točke? To su oštećene stanice koje proizvode pigment i previše se množe.
ZAŠTITITE SE Vidjeli ili ne vidjeli pjege, svakog jutra na golu kožu nanesite kremu sa zaštitnim faktorom – ne samo na šake nego i na ruke – kako biste spriječili rak kože. Želite li posvijetliti postojeće pjege, upotrijebite neki od proizvoda s kojičnom kiselinom.

DOB: 65
Počinju boljeti zglobovi
Ako vas nakon tjelovježbe bole ruke, koljena ili kukovi, možda imate artrozu, manjak hrskavice između kostiju.
ZAŠTITITE SE U teretanu. Predebeli ljudi gotovo triput češće imaju artrozu koljena, najčešću metu kod starih ljudi. Već vas boli? Pokušajte s vježbama koje ne opterećuju, kao što su ekstenzije u sjedećem položaju. Japanski znanstvenici kažu da one najbolje smanjuju bolove u zglobovima.

DOB: 69
Ne čujete dobro
Visoke frekvencije slične onima u govoru prve odu, pa nagluhi ljudi misle da drugi ne govore jasno.
ZAŠTITITE SE Slušalice držite na manje od pola snage. Slušanje iPoda nano sat vremena na samo 50 posto volumena privremeno vam može naškoditi ušima, dokazali su belgijski znanstvenici.

Komentari

▲ Povratak na vrh