Snizite svoj kolesterol

Razina lošega kolesterola podiže se prehranom bogatom masnoćama, visokim unosom zasićenih i transmasnoća, niskim unosom vlakana te stresnim životom. Zato, pripazite!

Naše je istraživanje pokazalo da više od polovine muškaraca – njih 58 posto – ne zna kolika im je razina kolesterola. Ako niste znali, razina kolesterola raste s godinama, osobito kod onih koji vode tipičan zapadnjački način života. Da bi stvar bila kompliciranija, upozoravaju liječnici, visok se kolesterol ne manifestira nikakvim simptomima. Možete, primjerice, biti mladi i sportski tip, a da su vam razine kolesterola visoke.

Znamo da je muškarcima mrska i sama pomisao na liječnički pregled, ali kolesterol biste trebali provjeriti svakih šest mjeseci te, ako je visok, zatražiti liječnički savjet u vezi s prehranom jer se visok kolesterol može lako korigirati mršavljenjem. Ukupan vam kolesterol mora biti niži od 5 mmol/l, no to nije sve – važan je profil vašega kolesterola.

Dobar

Kad je riječ o HDL iliti dobrom kolesterolu – što ga je više, to je veselije. Ta se vrsta kolesterola podiže vježbanjem, povećanim unosom omega-3 masnih kiselina (kojih ima u masnoj ribi) i jednostrukonezasićenih masnoća (ima ih u maslinama, maslinovu ulju, avokadu, orašastim plodovima). Razinu dobroga kolesterola smanjuje nemasna prehrana, visok unos zašećerene hrane i pušenje.

Preporučena razina: 1,2 – 2 mmol/l

Loš

LDL ili loš kolesterol ono je na što prvo pomislimo kad čujemo riječ kolesterol. To je onaj koji stvara plak u arterijama i venama te ograničava prirodan krvotok. Razina lošega kolesterola podiže se prehranom bogatom masnoćama, visokim unosom zasićenih i transmasnoća, a niskim unosom vlakana te stresnim životom.

Preporučena razina: manje od 2,8 mmol/l

Zao

Trigliceridi su komponente kolesterola za koje mnogi ljudi ne znaju. Njihov udio raste visokim unosom alkohola i prerađenih ugljikohidrata. Oni su osobita prijetnja zdravlju zbog toga što loš, LDL kolesterol čine manjim i ljepljivijim. Povišene razine kolesterola povezane su s inzulinskom rezistencijom, šećernom bolešću i srčanim tegobama.

Preporučene razine: manje od 1,6 mmol/l

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh