Ne očajavajte, saznali smo kako sanirati ozljede donjeg dijela tijela

Istina, led će pomoći, ali postoje i efikasniji načini za tretiranje ozljeda koljena, tetiva, zglobova...

Ne postoji jedinstven lijek za sve što vas može snaći ako se okliznete, spotaknete, padnete ili udarite na terenu. Najbolje je katkad samo staviti topli oblog na ozljedu. Katkad je dobro hladiti je ledom. A katkad je dobro raditi i oboje. “Kod većine akutnih ozljeda led će pomoći u ublažavanju boli i upale”, kaže Charlie Rozanski, kineziolog i pomoćni pročelnik za sportsku medicinu pri Sveučilištu Sjeverne Karoline. “No ima i nekoliko iznimki.”

Evo našeg vodiča što s ozljedama donjeg dijela tijela.

Istegnuti mišići natkoljenice i prepona

Led prvi/Vrući oblog nakon 2 dana

Kod istegnuća pucaju mišićna vlakna i ubrzo slijedi upalni odgovor. “Budući da se nakuplja krv u tkivu, led će uzrokovati stezanje malih žila, pa će smanjiti i ograničiti dotok krvi i potaknuti cijeljenje”, kaže Rozanski. Vrući će vam oblog ublažiti kasnije bolove.

Upala Ahilove tetive

Vrući oblog

Samo vas jedan pokret dijeli da ukočena i kratka Ahilova tetiva postane upaljena. Stavite li vrući oblog, opustit ćete to područje i potaknuti cijeljenje tako što će se poboljšati cirkulacija okolnoga tkiva. Ken Locker, trener iz Dallasa, savjetuje da oko tetive stavite vrući vlažni ručnik.

Bolne potkoljenice

Led

“Bol kontrolirajte ledom i možete se vratiti na teren”, kaže Locker koji led drži u papirnatim čašama, potom oguli papir i blok leda koristi za masažu. Predio prelazite kružnim pokretima sve dok ne “otupi”.

Trkačko koljeno

Led

Preforsirate li se trčanjem, patela vam može nažuljati bedrenu kost, uzrokujući oštećenje hrskavice, upalu i upalu tetiva. Bol možete ublažiti zdrobljenim ledom. Nema krvi u vašem koljenu, stoga je toplina nepotrebna.

Grč u listovima

Led

Imate li napete listove, tijekom i nakon tjelovježbe možete doživjeti bolno stezanje mišića. Iako niske temperature mogu isprva pogoršati bolove, “led će spriječiti kasniju tupost”, objašnjava Rozanski. “Zbog topline mišići bi vas boljeli danima.”

Plantarni fasciitis

Vrući oblog

Visoka kilometraža može vam razderati vezivno tkivo tabana, pa ono stvara ožiljke koji blokiraju cirkulaciju. Termofor vam može pomoći da se krv vrati. Treba vam pola sata grijanja svakih nekoliko sati.

Komentari

▲ Povratak na vrh