Nesavršeni muški vodič do savršenog zdravlja

Ne želite sjediti uspravno? Ne uspijevate svakog dana koristiti zubni konac? Naši stručnjaci kažu da je ovih šest savjeta za vas.

“Doista se nadam da će me unatoč mojim treninzima, volji i fokusiranosti, Usain Bolt uvijek potući na 100 metara” – Iz Stvari koje Justin Gatlin nikad nije rekao sam sebi. U kojoj točno točki života doista kažemo da nam je dosta biti drugi najbolji? Kad je tome ikad ikoji uspješni lik stremio? Zna biti loše kad ste drugi. Pehar nije tako velik, medalja nije tako vrijedna, a i slava nije baš neka.

No ako je riječ o zaštiti protiv bolesti, pametni likovi idu osvojiti srebro. Naime, kad muškarci pokušavaju i ne uspijevaju kući donijeti zlatnu medalju iz neke od zdravstvenih kategorija, riskiraju biti posljednji na rang-listi.

Idemo zaključiti da ne čistite zube koncem i da nikad to nećete raditi. Umjesto da jednostavno prihvatite da ste u opasnosti od parodontoze, možete za svoje desni napraviti nešto što je gotovo jednako dobro. Ili vas možda smara zbrajati koliko koraka u prosječnom danu napravite. Nema problema: i dalje možete uživati u prednostima ako odaberete alternativu koja ne zahtijeva brojanje do 10.000.

I nije da su druge najbolje strategije koje navodimou nastavku bolje nego ništa (iako je to točno). One su toliko dobre da je, ma što da je Usain Bolt naumio, za vas i dalje rezervirano mjesto na podiju, iz godine u godinu.

Ako ne možete svakog dana napraviti barem 10.000 koraka…

Odložite pedometar i primite se štoperice. Istu korist za svoje zdravlje možete dobiti ako umjesto koraka brojite minute, kaže dr. sc. Catrine Tudor-Locke, pročelnica kineziologije na Sveučilištu Massachusetts u Amherstu. Možete li triput na dan brzo šetati po 10 minuta? U norveškoj studiji stariji muškarci koji su upravo to radili šest dana u tjednu srezali su rizik od umiranja od bilo kojeg uzroka za 40 posto dok je trajala studija.

Ako nećete na cijelo lice nanositi kremu za sunčanje…

Barem pokrijte mjesta koja su magneti za rak: nos, očne kapke i usne. Vaša je truba najčešće mjesto na kojem se događa bazocelularni karcinom, dočim se 5-10 svih tumora kože pojave na očnim kapcima. Usto, muškarci češće od žena dožive tumore na čubama. Na sva tri mjesta svakog dana mažite se kremom sa zaštitnim faktorom u sticku, a onda na oči stavite sunčane naočale.

Ako zaboravljate svakog dana čistiti zube koncem…

Možete ili iščačkati hranu između zuba ili odabrati gebis. Posebne četkice za čišćenje između zuba uklanjaju sitnu hranu koja se neće pomaknuti ispiranjem usta, kaže dr. Brian Gray, doktor dentalne medicine iz Washingtona. Četkice od sitne gume stimuliraju desni i dopiru ondje gdje ništa ne dopire, kaže dr. Gray. Istraživanja kažu da je to jednako dobro kao korištenje konca za smanjivanje naslaga i prevenciju gingivitisa.

Ako ne vodite ljubav barem triput tjedno…

Niste jedini i evo što propuštate, osim očitog: smanjivanje rizika od erekcijske disfunkcije, kaže dr. sc. Darius Paduch, ravnatelj seksualnog zdravlja i liječenja na Medicinskom koledžu Sveučilišta Weill Cornell. Njegov recept protiv impotencije: tri orgazma tjedno. I teretana. Muškarci koji se tjedno barem dva sata znoje u teretani imaju tvrđe erekcije od manje aktivnih likova, kažu znanstvenici sa Sveučilišta Duke.

Ako ne sjedite uspravno za svojim radnim stolom…

Kompenzirajte tako da se nagnete natrag. Grbljenje može omlitaviti vaše mišiće leđa, oduzeti vam energiju i uzrokovati napižđeno raspoloženje. Ne možete hodati i uspraviti se? A onda ustanite i stavite ruke na bokove. Sad polako nagnite leđa prema natrag. Svakih sat vremena napravite to nekoliko puta kako biste poništili neprilike koje nastaju zbog grbljenja, savjetuje fizioterapeut Evan Johnson, ravnatelj fizikalne terapije na Centru za kralježnicu newyorške bolnice Presbyterian.

Ako si redovito sami ne kuhate obroke…

Prestanite na večeru pozivati dodatne kalorije. Ljudi koji jedu u prčvarnicama više od tri puta tjedno imaju 81 posto veći rizik da budu pretili u usporedbi s onima koji brzu hranu jedu rjeđe od jednom tjedno, kažu znanstvenici iz Michigana. Planirajte unaprijed. U istraživanju koje je 2014. objavio časopis Appetite, osobe koje su pročitale jelovnik prije naručivanja odabrale su obroke sa 145 kalorija manje nego oni koji su naručili klopu bez puno razmišljanja.

 

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh