Navalite na kruh! Znanost kaže da je dobar za zdravlje

Evo istraživanja koje vam može promijeniti život.

Navalite na kruh: konzumacija punozrnatih žitarica čuva zdravlje srca, nalaže nova engleska studija. Nakon osvrta na 45 studija, istraživači su došli do zaključka da dnevni unos tri porcije punozrnatih žitarica – oko 90 grama, ili 3 kriške punozrnatog kruha – može smanjiti rizik od srčanih bolesti za 22 %, a rizik od preuranjene smrti za 17 %.

Ljudi koji jedu punozrnate žitarice i inače biraju zdravije namirnice: većina studija je prilagodila faktore poput indeksa tjelesne mase (BMI), pušenja, vježbanja i cjelokupnog unosa kalorija. To znači da postoji nešto u punozrnatim žitaricama što je zaslužno za zdravstvenu dobrobit.

Dobrobit se može pripisati određenim nutrijentima poput vlakana, cinka, željeza, vitamina B skupine, vitamina E i cjelovitih zrna, kaže autor studije dr. Dagfinn Aune. Ovi nutrijenti smanjuju kolesterol i pomažu u regulaciji šećera u krvi – te smanjuju pretilost zbog dugotrajnog osjećaja sitosti i zadovoljstva.

Svi ovi faktori utječu na zdravlje srca.

Većina nutrijenata se nalazi u mekinjama i klicama punozrnatih žitarica, a oboje se odstranjuje u procesu rafiniranja. Stoga nećete imati jednaku dobrobit ako konzumirate rafinirane žitarice, poput bijele riže, bijelog kruha ili tjestenine. Štoviše, sadržaj ovi nutrijenata rafiniranjem se smanjuje za pola, kaže Aune.

Probajte zamijeniti bijelu rižu ječmom ili kvinojom, bijeli kruh zamijenite punozrnatom varijantom, a slatke pahuljice za doručak zamijenite zobenima.

Čak i ako ne uspijete pojesti 3 porcije dnevno, možete imati neke dobrobiti uz sitne promjene: dvije porcije dnevno i dalje smanjuju rizik od prijevremene smrti za 15 %.

Komentari

▲ Povratak na vrh