Kako (samo) jedan komad pizze djeluje na naše tijelo?

Dobro znamo da se radi o junk hrani koja pršti kalorijama, zasićenim mastima i natrijem - no svejedno je obožavaju na svim kontinentima. Koliko god vam ne pada na pamet odreći se slasnog zalogaja, ovo morate znati

Prema izračunima samo jedan trokut slavne pepperoni pizze, primjerice, sadrži 311 kalorija, 13,5 grama masti (od toga 5,5 zasićenih)  i 720 miligrama natrija. Naglasak je na jedan (1) komad pizze.
Priznajte – jeste li se ikad zaustavili na samo jednom?

Nutricionistica Sonye Angelone, piše Cosmopolitan, otkrila je na koji način naše tijelo reagira kad pojedemo komad pizze i u kojem vremenskom razmaku nakon obroka:

0 -10 min

Slina u ustima oslobađa probavne enzime koji, kada hrana dođe do želuca, je razrađuju na ugljikohidrate i jednostavne šećere (glukoza), koje tijelo, pak, koristi kao gorivo za pokret u mišićima, brine se da srce i dalje pumpa krv itd…

10 – 15 min

Mast iz sira i salame ‘usporava’ probavu, ali i zapravo i pomažu tijelu da duže ima energiju. Ako ste osjetljivi na gluten ili laktozu (iz sira), mogli biste osjetiti nadutost dok tijelo probavlja preostalu hranu i otpušta zaostale plinove.

15 do 20 min

Većina ugljikohidrata na putu je u vaš krvotok, a gušterača počinje lučiti inzulin kako bi stanice upile šećer i pretvorile ga u ‘gorivo’. Ako su vaše stanice nahranjene (nakon 4. ili 5. komada pizze), mogu početi odbijati šećere, pa će razinu šećera u krvi održavati višom kroz duže vrijeme. Visoka razina šećera u krvi može biti krivac za kardiovaskularne bolesti, oštećenja živaca, slabu cirkulaciju i razne infekcije – zato se upozorava kako takva prehrana može biti opasna i a dijabetes jedna od bolesti koja je, ne tretira li se pravodobno, opasna po život!

30 min

Kiseline u tijelu marljivo probavljaju svu masnoću koju ste pojeli. U ovom se trenutku masti počinju raspoređivati tamo gdje su potrebne; u krvotok – gdje kroz jetra bivaju usmjerene prema mišićima ili kao energija za normalan rad tijela. Višak se pretvara u masne stanice za rezervu.

45 do 60 min

Masnoća iz pizze može u krvnim žilama smanjiti protok krvi i povećati krvnog tlaka, ali i potaknuti zgrušavanje krvi, što znači da svaka osoba sa srčanim problemima ozbiljno riskira svoje zdravlje naručivanjem pizze.
Istodobno, salama i sir daju stanicama masnoću i nešto proteina što potiče serotonin, hormon koji potiče pospanost – što je događa uvijek kada pojedete obrok koji sadrži samo ugljikohidrate.

3 do 4 sata

Iako se u ovom trenutku razina šećera u krvi trebala vratiti u normalno stanje, a hrana napustiti želudac – razina triglicerida (masnoće u krvi) i dalje je visoka! Zato, ako ste slučajno ogladnili, svakako birajte neki lagani obrok – recimo salatu.

ZAKLJUČAK:

Ako ste dobrog zdravlja jedan komad pizze NEĆE vas ‘ubiti’, a ne bi trebao biti kriv ni za višak kilograma. No, ako je ovakav način prehrane vaša svakodnevica onda možete očekivati i debljanje i brojne zdravstvene probleme. Ako ste osoba koja ima visoki krvni tlak, dijabetes, otpornost na inzulin, srčane bolesti, prekomjernu težinu ili pušite, odnosno patite od nečega što vaše zdravlje već stavlja na tanku liniju, onda bi bilo pametno kloniti se pizze ili se bar odlučiti na neku zdraviju alternativu poput vegetarijanske – bogate povrćem i nešto siromašnije mastima.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh