Formula koja će usporiti starenje svake stanice u vašem tijelu

Učvrstite svoje kromosome uz pomoć ove 4 strategije.

 

Ne postoji magična pilula koja će održavati vašu kožu glatkom, povećati vaše bicepse i garantirati da će vaša muškost stajati koliko god dugo treba i kad god treba. No, postoje jednostavne strategije koje vašem tijelu mogu pomoći na trilijune načina – odjednom. Naime, toliko stanica sadrži naše tijelo, a svaka stanica se sastoji od kromosoma.

Na kraju svakog kromosoma, pak, stoji telomer, sloj posebnih DNA koji pomaže u dijeljenju stanica. No, sa svakim dijeljenjem, vaš se telomer oštećuje, što posljedično dovodi do starenja, srčanih bolesti, raka i dijabetesa. Zato trebate poduzeti određene korake kako biste zaštitili svoje telomere i usporili sat.

Donosimo vam 4 savjeta dobitnice Nobelove nagrade Elizabeth Blackburn, predsjednice Salk Instituta za biološke studije i Elisse Epel, profesorice psihijatrije na UC San Francisco te autorice knjige The Telomere Effect: A Revolutionary Approach to Living Younger, Healthier, Longer.

Njegujte svoju DNA

Protuupalne omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u masnoj ribi poput lososa i tune, štite telomere od oštećenja. S druge strane, određena hrana djeluje na telomere poput toksina.

“Obrađeno crveno meso i šećer ističu se kao najnegativniji sastojci za telomere”, kaže Epel.

Stoga, svedite na minimum unos ove hrane i odaberite namirnice iz slobodnog uzgoja te organsko meso koliko je moguće. Na koncu, klonite se dodataka prehrani koji se reklamiraju za produživanje beneficija temlomerima. Nije dokazano da su sigurni i učinkoviti.

Budite pozitivni

Voljeli bismo zaviriti u stanice Lewisa Blacka (američki komičar, op. a.), jer je dokazano kako cinizam, neprijateljstvo i pesimizam loše utječu na telomere.

“Svakodnevni stres je dio modernog života”, kaže Epel. “No važan je način na koji pristupamo takvim situacijama i kako se od njih oporavljamo.”

Mislite li stalno negativno pumpate hormon stresa, koji pak sabotira telomere.

Pokušajte sa strategijom znanom kao misaono distanciranje: zamislite neku stresnu situaciju kao scenu iz filma. Vi ste publika koja gleda taj film.

Pobjegnite od starenja

Vježbanje je najvažniji alat za zaštitu telomera jer uništava dva loša faktora: upale i stres.

“Svaki put kada ne želite vježbati, upravo je najbolje vrijeme da to napravite za svoje telomere,” objašnjava Blackburn.

Vježbanje umjerenog intenziteta, triput tjedno po 45 minuta, može čak udvostručiti aktivnost enzima koji se zovu telomeraza, a koji pomažu u popravku oštećenih telomera.

No, upozorenje za tzv. vikend ratnike: Ne nadoknađujte vježbanje u jednom mega-treningu, jer pretreniranost zapravo oštećuje telomere.

Redizajnirajte svoj odmor

Umjesto da ljenčarite na plaži, otiđite na neki izlet koji će vas osvježiti na drugačiji način. Epel i Blackburn su otkrile kako, primjerice, 6 dana meditacije pomaže da se regeneriraju oštećenja telomera.

Sve je više putničkih agencija koje nude wellness i meditaciju, no bez obzira kako odlučili putovati možete prakticirati i takve načine opuštanja. “Neopterećene od vaših svakodnevnih obveza, iskoristite odmor za vježbanje novih anti-stres vještina”, savjetuje Epel.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh