7 načina na koji sabotirate svoje zdravlje

Što ako zapravo pogrešno izvodite aktivnosti za koje ste mislili da ste ih davno prije doktorirali?

Neki zadaci u životu toliko su zatupljujuće jednostavni da uopće ne razmišljate o njima. Doslovno ste na autopilotu, nogu podignutih na kontrolnu ploču, toliko zadovoljni znanjem da se trebate potruditi zeznuti tako jednostavne stvari.

A možda se i ne trebate truditi. Što ako zapravo pogrešno izvodite aktivnosti za koje ste mislili da ste ih davno prije doktorirali? Primjerice, čišćenje zuba koncem. Kad bi vam se dalo to redovito raditi, ne bi bilo lakše stvari, zar ne? Vjerojatno ih čistite pogrešno. Ako smo se prevarili, idemo se kladiti da ne znate kako osušiti ruke pod sušilom u javnom zahodu. Ili namazati se kremom za sunčanje. Ili navući kondom. Da, tako jednostavne stvari. Kladimo se.

Ne želimo vas ovim člankom postidjeti niti se zbog njega trebate osjećati glupo, smisao je da vam pomognemo naučiti pametne, ispravne poteze. Drugim riječima, želimo vam pomoći da ovladate komandama prije nego što aterirate. “Malene korekcije onoga što već sad radite mogu imati velik utjecaj na vaše ukupno zdravlje”, kaže dr. med. Ted Epperly iz Idaha, bivši predsjednik Akademije američkih liječnika obiteljske medicine i savjetnik Men’s Healtha. Sad slušajte što s gumicom…

Stavljanje prezervativa

Pogreška: Ostavljanje zraka pri vrhu
Ono što su vam studenti medicine pokazali na banani očito nije doprlo do vas. Prema preglednom istraživanju koje je objavio Institut Kinsey, muškarci pri uporabi kondoma rade dvije pogreške: zaborave ostaviti mjesta pri vrhu prezervativa za prikupljanje sjemena, a ostave li malo mjesta na vrh gumice, zaborave istisnuti zrak. Obje pogreške mogu povećati rizik od pucanja. Dakle, koja je prava tehnika navlačenja? “Kako biste ostavili mjesta i uklonili zrak, palcem i kažiprstom stisnite vrh dok navlačite kondom sve do baze penisa”, kaže autorica istraživanja, dr. sc. Robin Milhausen.

Čišćenje kuhinjske ploče

Pogreška: Pretpostavljanje da sva sredstva dezinficiraju
Ta plava tekućina kojom špricate prozore možda sjajno djeluje na stakla, ali nije dezinficijens. Pročitajte etiketu prije nego što kupite sredstvo: ako ne piše da sredstvo dezinficira, poput, primjerice, Domestosa, neće ubiti klice. “Upotrebljavate li sredstvo za čišćenje koje ne dezinficira, riskirate dvostruko: ne samo da nećete ubiti bakterije nego ćete ih razmazati i kontaminirati još više površina”, kaže dr. sc. Charles Gerba, mikrobiolog sa Sveučilišta Arizone. Jednom kad počnete sprejati, odmaknite se malo. “Dezinficijensu treba 30 do 90 sekundi da ubije klice, stoga ga pustite da natopi ploču prije nego što ga obrišete”, savjetuje Gerba.

Odlazak pod tuš

Pogreška: Tuširanje svakoga dana
Osim ako radite u Čistoći, vjerojatno pretjerujete s osobnom higijenom. “Najpovršniji sloj kože nasušan je za zadržavanje vlažnosti”, kaže dr. Derick. Osobe koje se često tuširaju i još pritom koriste spužvice i gelove za tuširanje mogu ostrugati loj i masnoće tog sloja koji pomažu protiv isušivanja kože. Ako doista trebate, tuširajte se svakodnevno, samo vodu držite mlakom, a vrijeme pod tušem ograničite na 10 minuta i kraće, savjetuje dr. Derick. Nakon tuširanja ne tarite se ručnikom energično jer i to može isušiti kožu. Nježno tapkajte njime po tijelu i namažite se hidratantnim losionom koji sadrži ceramide što pomažu ojačati kožu.

Začinjanje potomstva

Pogreška: Korištenje običnog lubrikanta
Sviđa vam se ideja redovitog snošaja, to smo sigurni. No vašu suprugu, čak i ako je uzbuđena, može ozbiljno nažuljati ako se morate baciti na to kad god ovulira. “Tri od četiri žene žale se na suhoću rodnice dok pokušavaju zanijeti”, kaže dr. sc. Ashok Agarwal, voditelj istraživačkog centra za reproduktivnu medicinu na Klinici Cleveland. Na žalost, lubrikanti mogu promijeniti pH rodnice i djelovati spermicidno, upozorava dr. Agarwal. Zato pažljivo čitajte etiketu lubrikanta i upotrebljavajte one proizvode koji su isključivo namijenjeni za vaginalni spolni odnos. Možda uspijete pronaći i one koje proizvođač oglašava za upotrebu tijekom plodnih dana. Ti proizvodi imaju bonus i za vas: dulje ćete trajati.

Boravak na školjci

Pogreška: Koljena u razini kukova
Čak i ako ste ljubitelj vlakana u prehrani, svejedno biste mogli zaglaviti na zahodu. Većina školjki postavlja se na visinu tako da vam koljena budu u ravnini zgloba kuka. Međutim, tada vam je stražnje crijevo presavijeno, što remeti gladak izlaz. “Kad ljudi prirodno čučnu, sa stražnjicom ispod razine koljena, rektalni je kut ravniji, pa se smanjuje napinjanje”, kaže dr. Dov Sikirov, autor izraelskog istraživanja s tom temom. Kako biste izravnali stražnje crijevo, pokušajte staviti 10 centimetara visoku klupicu pod stopala. U istraživanju dr. Sikirova, osobe koje su to radile napinjale su se manje nego dok su normalno sjedile na školjci.

Borba s križoboljom

Pogreška: Vegetiranje na kauču
Izležavanje pred televizijskim ekranom dok ne odgledate svih osam sezona Igri Prijestolja neće vam pomoći da izliječite bolna križa. “Jedna od najgorih stvari koju možete napraviti kad imate križobolju jest dugotrajno ležati”, kaže dr. Carmen Pichard-Encina, docentica ortopedije na Medicinskom fakultetu Johns Hopkins u Baltimoreu. “To povećava ukočenost mišića leđa. Neaktivnost s vremenom može dovesti i do slabljenja tih mišića, pa osobe budu još sklonije ozljedi i bolovima.” To ne znači ni da biste trebali vježbati kao da ste zdravi. Odaberite tjelovježbu koja ne opterećuje skelet, kao što je hodanje ili plivanje. Tako ćete se riješiti ukočenosti mišića a da ne opteretite zglobove, kaže dr. Pichard-Encina. Sad kad ste to naučili, uočite li da su vam čak i te aktivnosti nepodnošljive ili vam bol ne popušta dulje od tjedan dana, naručite se na liječnički pregled.

Sušenje ruku

Pogreška: Preskakanje papirnatih ubrusa
Onaj tko kaže da su električna sušila za ruke čišća od papira ne zna puno o tome. Držanjem dlanova pod tradicionalnim sušilom možete samo povećati broj bakterija na površini kože, i to za 45 posto, pokazalo je istraživanje nedavno objavljeno u Journal of Applied Microbiology . “Većina sušila usisava zrak iz zahoda i onda na vaše ruke izravno izbacuje razne zagađivače iz zraka”, kaže mr. sc. Keith Redway, mikrobiolog sa Sveučilišta Westminster. Tu je još jedan problem: trljanje dlanova može uzburkati bakterije u vašim porama pa one iz njih dospiju na površinu kože. Najbolje je da upotrebljavate papirnate ubruse kojima se fizički uklanja gotovo 60 posto klica s dlanova. Ne brinite se zbog onečišćenja okoliša: u mnogim se javnim nusprostorijama upotrebljavaju biorazgradivi ubrusi od recikliranog papira.

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh