5 najčešćih činjenica i zabluda o bolovima u kralježnici

Bilo da su od vježbanja, lošeg kreveta, dugog sjedenja na poslu... bolovi u leđima boljka su sve većeg broja ljudi

Ako vas bole leđa trebate odmah leći u krevet

Zabluda: Otići u krevet i čekati da bol prođe sama od sebe može samo pogoršati stvari. No, jednako tako ne smijete nastaviti s jednakim intenzitetom aktivnosti. Svakako morate usporiti. Zatražite stručnu pomoć čim se problem javi. Koristite lijekove protiv bolova, no ne kao sredstvo kojim ćete zamaskirati simptome.  Dugoročno, time samo nagomilavate problem koji će isplivati u budućnosti.

Mekani krevet je glavni uzrok leđobolje

Zabluda: Nema dokaza da je tvrd krevet bolji od mekog. Stručnjaci smatraju da ako možete lako ugurati ruku između kreveta i kralježnice krevet je vjerojatno pretvrd, a ako uopće ne možete, madrac je vjerojatno premekan. Ako pak, vaša ruka dotiče i madrac i kralježnicu podjednako – krevet vam je baš onakav kakav treba biti.

Vožnja može uzrokovati bol

Činjenica: Budući da su sjedala u automobilu često loše dizajnirana, najbolje je protegnuti kralježnicu svakih pola sata vožnje. Žene češće doživljavaju trzajnu ozljedu vrata pa je vrlo važno da su im sigurnosni pojas te naslon za glavu dobro podešeni.

Bol u donjim leđima mogu uzrokovati bubrežni kamenci

Činjenica: To je moguće, no nije prva stvar na koju će vaš liječnik pomisliti. Također, ako je to uzrok vaše boli vjerojatno ćete imati i druge simptome koji će ukazivati na probleme s bubrezima. No, važno je posjetiti liječnika. Bol u leđima može biti znak daleko ozbiljnijih problema, uključujući i rak.

Ruksaci su bolji od torbi na rame

Činjenica: S ruksakom težina je podjednako raspoređena pa ne opterećuje previše leđa. Ako baš morate nositi torbu na rame neka bude dovoljno dugačka da je možete prebaciti preko ramena tako da vam leži na suprotnom boku.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh