Restorani, hoteli, cvijeće i nakit… na što najviše trošimo za Valentinovo?

Kada je riječ o poklonima za svoje bolje polovice, izgleda kako Hrvati nimalo ne štede...

To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova od 2016. do 2018. povećala za 55%, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72% te nakita za čak 76%.
Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri uzastopne godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34%, a u hotelima za 48%. Uz to, dosta trošimo i na prijevoz koji čini 19% ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Poklone kupujemo u zadnji čas
Iako smo iz godine u godinu spremni za svoje partnere izdvojiti sve više, poklone kupujemo ‘kampanjski’, odnosno u zadnji čas. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202%  u zadnje tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Čak 95% transakcija uoči Valentinova obavi se na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5% online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96% poklona kupuje u trgovinama, a samo 3% online.

Sve češće plaćamo karticama
Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45%, dok se njihov broj značajno povećao i u  restoranima (38%), hotelima (20%) te prilikom plaćanja prijevoza (159%) i kupnje cvijeća (57%).
“Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5%, a 2018. se popeo na 16%“, kaže Gea Kariž iz Mastercarda.

Gdje pronaći idealan poklon?
Kao što je istraživanje pokazalo, sve su popularniji nematerijalni pokloni u obliku iskustava. Kao idealno mjesto za odabir poklona za Valentinovo ističe se platforma Priceless.com koja nudi isključivo korisnicima Mastercard kartica jedinstvena iskustva koja nisu dostupna u uobičajenoj turističkoj ponudi i koja su namijenjena istinskim ljubiteljima putovanja, zabave i gastronomije.

Neka od idealnih iskustava za Dan zaljubljenih su odmor u luksuznom istarskom hotelu San Servolo u kojem je moguće isprobati jedinstvenu pivsku kupku, zatim boravak u hotelu Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama, gdje se može uživati u wellnessu, masaži čokoladom i vrhunskim delicijama, a tu su i posebno osmišljene ponude u najboljim hrvatskim restoranima kao što su Foša (Zadar), Zigante (Livade) ili San Rocco (Brtonigla).

Uz to, korisnici Mastercard® i Maestro® kartica mogu ostvariti posebne pogodnosti u vodećim restoranima u zemlji. Trenutno je  to moguće u jedanaest restorana u nekoliko hrvatskih gradova: Cantinetta (Skradin), Foša (Zadar), Didova kuća (Šimuni, otok Pag), Zora Bila (Split) te u zagrebačkim restoranima Bistro Apetiti by Marin Rendić, Johann Franck, Le Mika, Savica Casual Urban Eatery, Rougemarin, Bagel & Lobster bar i Rougemarin City.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh