Jeste li dovoljno fit za trčanje?

Prije nego što počnete trčati, morate provjeriti je li vam tjelesno stanje dovoljno dobro kako biste izbjegli ozljede i druge zdravstvene komplikacije. Evo kada morate obavezno posjetiti liječnika prije nego potrčite

Prva stvar koju morate učiniti prije usvajanja novog životnog stila – trkačkog – jest razgovarati sa zdravstvenim stručnjacima te osigurati da ste sto posto fit, zdravi i pripremljeni najboljim mogućim savjetima.

Trčanje je tjelesno vrlo zahtjevno, osobito kada tek počinjete, stoga budite svjesni svakog, pa i neznatnog bola koji se pojavi. Ako imate neko od zdravstvenih stanja koja mogu utjecati na trčanje – kao što su trudnoća, pothranjenost ili pretilost, problemi sa srcem, visok krvni tlak ili šećerna bolest – uvijek razgovarajte sa svojim liječnikom opće prakse i poslušajte njegove savjete prije nego što prionete na ostvarivanje svog plana.

Osmišljavanje trkačkoga plana treninga razlikovat će se ovisno o tome koji su vaši razlozi zbog kojih se počinjete baviti trčanjem. Najveći i najčešći motiv je gubitak suvišnih kilograma – pritom je izbor odgovarajućeg plana treninga od vitalne važnosti. U slučaju viška kilograma prijeko je potrebno napredovati postupno i tijekom duljeg razdoblja te sporijim ritmom.

Kad posjetite liječnika, izmjerit će vam visinu, težinu i krvni tlak. Počinjete li se baviti trčanjem jer želite smršavjeti, recite to liječniku jer će vam moći ponuditi savjete vezane uz promjene u prehrani te ostale informacije koje mogu pridonijeti vašem programu. Ako trenutačno imate višak kilograma, trčanje će izazvati kudikamo veći pritisak na vaše srce i tijelo. Nekoliko tjedana prije nego što počnete trčati redovito hodajte tri do četiri puta tjedno, polako povećavajući brzinu sve dok se ne osjetite spremni dodati nekoliko kratkih brzih trčanja – metoda hodanje/trčanje najbolji je plan.

Prema popisu što slijedi provjerite svoju formu te slijedite naše savjete kako bi vaše trčanje bilo što je moguće sigurnije.

Popis za provjeru tjelesnog stanja
Prije nego što se počnete baviti trčanjem, posjetite liječnika te provjerite svoje stanje prema ovim stavkama:

1/ Visina i težina
Te vam mjere mogu poslužiti da izračunate svoj indeks tjelesne mase (BMI) koji je jedna od mjera zdravstvenog stanja. Ipak, ako ste mišićavi i nemate sala, vaš BMI može biti visok iako ste savršeno zdravi.

2/ Krvni tlak
Održavanje zdravog životnog stila može sniziti krvni tlak, no na početku krenite polako. Sporo napredujte i nemojte ostati bez daha. Prekinite prije nego što se iscrpite.

3/ Omjer struka i bokova
Korisnija alternativa indeksa tjelesne mase: opseg struka dijeli se opsegom bokova. Za žene ne bi smio veći od 0,85, a za muškarce 0,95.

4/ Kapacitet pluća
Ustanovit će vam ga liječnik te usto provjeriti imate li kakvih problema s plućima. Kapacitet pluća povećavat će vam se kako budete trenirali pa ćete sve rjeđe ostajati bez daha.

5/ Odaberite plan treninga
Plan treninga mora odgovarati vašoj dobi, tjelesnoj težini i razini tjelesne spreme. Ne pretjerujte. Polako i postojano ključ je ostvarenja ciljeva.

6/ Prehrana
Da biste ustanovili problematična područja, tjedan dana bilježite sve što konzumirate. Potom napravite potrebne promjene kako bi ono što unosite u organizam pridonosilo mršavljenju (ili održavanju zdrave tjelesne težine) te vam davalo dovoljno energije za trčanje i oporavak nakon njega.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh