Vježbanje ili prehrana? Pitanje je sad…

Svjedoci smo svakakvih postova na društvenim mrežama koje objavljuju različiti treneri, vježbači i gurui treninga i prehrane... Kome i u što vjerovati?

Ima puno postova na društvenim mrežama koji govore da je prehrana 90% uspjeha, što bi značilo da doslovno trebam prestati vježbati.

Drugi treneri pak neprestano stavljaju slike hrane i predlažu kako si olakšati i jesti pravu hranu te stavljaju stotine različitih recepata. Katkad pomislim da su kuhari, a ne treneri. Ne znam čitam li postove Steve Karapandže i Jamieja Olivera ili fitness trenera… Osim toga, priča se o zdravom načinu prehrane i konzumiranju zdrave, normalne hrane kao da je riječ o nekoj kazni, muci i odricanju: “Jadan ja, ne mogu jesti krafne i ćevape svaki dan” (???!) Pišu se hvalospjevi o tzv. cheating danu kad možeš jesti bilo što, pa se svi trpaju pizzom, sladoledom i brzom hranom. Nije mi jasan taj stav. Trebali bismo sami sebi najprije odgovoriti na jedno pitanje: koji nam je cilj najvažniji?

Želite smršavjeti?

Prvo morate redovito vježbati i usto paziti da smanjite količinu kalorija koju unosite hranom, dok ćete određenu količinu kalorija dodatno potrošiti vježbanjem. Ako živite “sjedilačkim” načinom života i loše se hranite, nemojte očekivati transformaciju preko noći, kao na fotografijama u časopisima. Trebate promijeniti životni stil – ali zauvijek. Trening i prehrana.

Bavite se vrhunskim sportom?

Onda vam je cilj imati dovoljno energije za svoj sport kako bi vaše sposobnosti rasle. Izgled vam ne smije biti na prvome mjestu. Ako se bavite tenisom i trenirate na dan 5 do 6 sati, onda se ne možete hraniti kao da ste na dijeti ili kao da ste vrhunski bodybuilder, nego trebate unositi dovoljno ugljikohidrata da biste imali “gorivo” za trening. Dakle, nije vam cilj da imate 5% masti.

Natjecatelj ste u bodybuildingu?

Onda vam je prehrana puno važnija nego drugim sportašima, pogotovo posljednje tjedne i dane prije natjecanja, kad se rade punjenja i pražnjenja, kombiniraju se unosi soli, vode, ugljikohidrata i proteina da bi se na kraju dobio suh, definiran, mišićav izgled. Međutim, tako izgledate kratko vrijeme, doslovno nekoliko sati. Mnogi rekreativci misle da bodybuilderi izgledaju kao s natjecateljske pozornice tijekom cijele godine. Trebaju pogledati bodybuildera izvan sezone ili u razdoblju izgradnje mase. To je malo drukčija slika… Ali to je sport i ima takve faze. To je normalno i to ne treba kopirati. Osim toga, pravi bodybuilderi žestoko treniraju. Za sve one koji žele vidjeti kako trening treba izgledati, neka pogledaju trening video Blood & Guts Doriana Yatesa.

Želite biti zdravi?

Zaključak istraživanja objavljenog u jednom od najvećih svjetskih medicinskih časopisa – za koji su proučavane tisuće muškaraca tijekom 10 godina – bio je da je neaktivan stil života puno opasniji nego ako ste aktivni, a pritom se loše hranite, pijete i pušite. To potvrđuje tezu da je najvažnije vježbati. Sjetite se staraca sa sela koji cijeli život rade u poljoprivredi, hrane se loše, piju i puše, a žive dugo i pritom su pokretljivi i zdravi. Ne kažem da je prehrana nebitna. Istina je ono što je Hipokrat rekao: hrana je lijek.

Kad se hranite dobro, osjećat ćete se bolje, izgledat ćete bolje i bit ćete zdraviji – ali ako moram birati između vježbanja i prehrane, onda bih vježbanje stavio uvjerljivo na prvo mjesto.

I još bih naglasio: pravo vježbanje, pravi trening, a ne “alibi trening” koji neće dati rezultat, bez obzira na to kako se program treninga zvao. Na vama je da odaberete što želite i da krenete s promjenama u svom životu. I ne zaboravite: ne postoji čarobni štapić koji će vas transformirati u tjedan dana. Naoružajte se disciplinom, strpljenjem i vremenom – i rezultati neće izostati!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh