Kako vam izjedanje od brige skraćuje život?

Šanse da vas pogodi neki od udara rastu, ako stalno osjećate stres. Radije naučite tehnike opuštanja i otpuštanja stresa...

Ostanite mirni i čeka vas dulji život: kronični stres može povisiti rizik od moždanog udara u sljedećih deset godina, kaže novo istraživanje sa Sveučilišta Minnesote.

Za svaki bod na testovima koji mjere razine stresa sudionicima istraživanja rizik od kapi porastao je za 19 posto. Autori to tumače time što kronični stres može, aktivirajući pretjerani upalni odgovor, utjecati na cirkulaciju u mozgu. Za izbacivanje stresa nudimo trik Jedi viteza:

U 60 sekundi, 15 minuta ili pola sata riješite se stresa

  • Namjestite štopericu na minutu, zatvorite oči i usredotočite se na svoje duboko disanje i praćenje tijeka svojih misli, kaže dr. Michael Irwin, profesor psihijatrije na Sveučilištu Kalifornije u Los Angelesu.
  • U 15 minuta Rastegnite se dok sjedite: nagnite se naprijed, pa natrag, pa sa strane, pa rastegnite ruke iznad glave. Svaki potez držite dok šest puta duboko udahnete i izdahnete. Na kraju sjednite i dišite duboko dok su vam oči zatvorene.
  • U 30 minuta Otiđite u teretanu. Samo pola sata tjelovježbe može smanjiti tjeskobu pa i pomoći u nošenju s budućim izvorima stresa.

Pripazite sa suosjećanjem – Ako cmizdri ona, vi samo hrabro…

Lijepo je da boljoj polovici nudite oslonac, no vaša empatija može značiti da previše emotivnog tereta stavljate na sebe. U njemačkom istraživanju pokazalo se da 40 posto osoba koje shvate nepovoljne okolnosti svojih partnera doživi šub kortizola, hormona stresa. Taj “empatički stres” pokreće aktivaciju autonomnog živčanog sustava, pa reakcija “borba ili bijeg” zbog porasta kortizola može povisiti rizik od koronarne bolesti, nesanice i porasta tjelesne težine.

Zdravije rješenje: ponudite potporu, a da zbog njezinih problema ne osjećate uzrujanost ili ljutnju.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh