8 načina na koje tenisice za trčanje uništavaju vaš trening

Ako činite ove pogreške pri odabiru opreme, vaše trčanje (i nožni prsti) mogli bi skupo platiti.

Kada zavežete tenisice spremni ste za trčanje. No ako ne obraćate pažnju na ono što se događa između pločnika i vaših stopala, vaš napredak u trčanju bi mogao biti u problemima – i nepotrebnim – izazovima.

Evo 8 načina na koje nenamjerno možete uništiti trčanje iz temelja i kako ih izbjeći.

1-flat-shoes

1. Trčite u istim tenisicama u kojima dižete utege

Morate trčati u tenisicama koje su napravljene za trčanje, ne za crossfit ili neki drugi sport, kaže Jeff Gaudette, vlasnik servisa za online trening RunnersConnect.

To je zbog toga što tenisice za trčanje imaju pravi omjer fleksibilnosti i potpore koja je potrebna za aktivnosti koje uključuju skakanje s noge na nogu duži period vremena.

Želite tenisice u kojima će se vaše stopalo lakše kretati te da su dovoljno podstavljene kako bi se ublažili udarci o podlogu, kaže Gaudette.

Pravi par tenisica može vam pomoći da trčite brže i bez ozljeda; krive tenisice mogu uzrokovati grčeve, bolove u stopalima, probleme s Ahilovom tetivom i druge ozljede.

Ispravite to:  Zaboravite na velike trgovačke lance, radije se uputite u specijaliziranu trgovinu obućom. Tamo ćete pronaći modele koji su namijenjeni posebno za trčanje, a osoblje je educirano kako bi vam pomogli pri odabiru.

Planirajte da ćete potrošiti oko 700 kn. Poznati brendovi nekada u ponudi imaju i jeftinije modele, no oni su obično izrađeni od jeftinijih materijala koji ne mogu toliko ublažiti udarce.

2-friends-shoes

2. Naslijepo kupujete iste tenisice koje hvali vaš prijatelj

Kada je riječ o tenisicama za trčanje, svi smo različiti. Neke tenisice mogu biti odlične određenim ljudima, no nekima neće biti dobre, kaže Budd Coates, zadužen za treninge na Runner’s Worldu i autor knjige Running on air.

Primjerice, Brooks, Saucony, New balance i ostali brendovi koriste različite kalupe po kojem izrađuju tenisice, kaže Gaudette.

Neke tenisice su šire na peti a uže kod prstiju ili obrnuto; neke su prostranije za ljude sa debljim stopalima. Neke mogu imati manji nagib od pete prema prstima.

Zbog toga brendovi proizvode različite modele tenisica, od kojih je svaki dizajniran tako da ispravi manje nepravilnosti vaših stopala. Pronalaženjem pravog para tenisica znači da ste našli idealnu kombinaciju za vaš oblik stopala i biomehanike – nečega što biste tešto sami izveli, kaže Gaudette.

Ispravite to: Umjesto da davite svoje prijatelje, zagrižene trkače s njihovim izborom, upitajte ih gdje kupuju tenisice – i tamo potražite savjete.

Trgove specijalizirane za trkačku opremu imaju educirano osoblje koje će vam na temelju vaših potreba pokazati prikladne tenisice.

Isprobajte bar nekoliko pari tako što ćete otrčati krug oko trgovine ili na pokretnoj traci kako biste izabrali one koje su vam najudobnije.

Još jedna prednost odlaska u trgovinu s trkačkom opremom je ta da možete zamijeniti tenisice ako nakon nekoliko tjedana počnete osjećati bolove. Velika je šansa da će specijalizirane trgovine zamijeniti tenisice, kaže Coates.

3-oxfords

3. Kupujete istu veličinu kao i vaše cipele

Tenisice za trčanje su često udobnije što se tiče veličine. Stopala mogu nateći krajem dana ili nakon dugog treninga, kaže Lievers.

Većina ljudi kupuje tenisice za trčanje koje su premale da se nose s ovim pojavama, zbog čega dolazi do crnih noktiju koji mogu otpasti, žuljeva, grčeva u stopalima i nožnim prstima i neugodnog trljanja, kaže Gaudette.

Ispravite to: Isprobajte par koji je barem broj veći od uobičajene obuće.

Ustanite i zamolite prijatelja ili prodavača da palcem pritisne dio između palca i prednjeg dijela tenisice. To je najprecizniji način za određivanje prave veličine. No, ako ste sami, možete se sagnuti i sami napraviti ovaj test.

Trebali biste imati mjesta da vam stane palac, kaže Coates. Ako nemate, zatražite pola broja veće tenisice.

4-tie-too-loose

4. Prelabavo vežete tenisice

Idealno bi bilo kada bi tenisica bila kao produžetak stopala, pružajući vam dodatnu potporu pri udarcima o podlogu, kaže Coates.

No ako ne zavežete tenisice dovoljno čvrsto, stopalo vam pleše i tako se smanjuje učinkovitost koraka i remeti se poravnanje.

Rezultat toga je plantar fascia – zadebljanje kože na peti – ili bol u Ahilovoj tetivi, jer se vaše stopalo muči kako bi ostalo priljubljeno uz tenisicu.

S vremenom možete početi osjećati bolove u gležnjevima i listovima, a ona se može proširiti i do koljena i kukova. Ovo su znakovi da vaše trčanje pati zbog toga što vam stopalo proklizava u tenisici, kaže Coates.

Ispravite to: Provjerite gornji dio tenisice. Ako možete staviti više od dva prsta između jezika i vezica, stegnite tenisice jače.

Uvijek odvežite tenisice prije nego ih skinete. Ako možete izvući stopalo iz zavezanih tenisica, definitivno su prelabavo zavezane, kaže Coates.

5-too-tight

5. …ili ih prečvrsto vežete

Tetive u donjem dijelu noge se spajaju na vrhu gležnja, kaže Coates.

Ako vežete vezice oko gležnja, može soći do tendinitisa, upalnog procesa na gornjem dijelu stopala i na prednjem dijelu cjevanice.

Ispravite to: Tenisica je prečvrsto zavezana ako su vezice naborane sa strane tenisica i ako jezik uopće nije vidljiv. Ako je tako u vašem slučaju, otpustite ih – ako će vam zbog toga peta kliziti u tenisici, isprobajte manji broj.

Venice bi trebale biti ugodno zategnute, no ne i ograničavati vaše stopalo. Ako vas gornji dio stopala boli dok trčite, otpustite vezice, kaže Leivers.

6-old-shoes

6. Nosite tenisice zauvijek

S vremenom, materijal tenisica se počinje raspadati i time se smanjuje njihova sposobnost da smanjuju udarce. Proizvođači tenisica predlažu da ih zamijenite nakon 600 do 800 pretrčanih kilometara. Ovo je dobra smjernica, no imajte na umu da kilometraža može varirati.

Svi se razlikujemo po tijelu i biomehanici koja nam ukazuje kada je vrijeme za baciti tenisice, kaže Leivers. Kod nekih trkača se pojavi bol u gležnjevima i stopalima dok pokušavaju razgaziti tenisice, dok ostali bol osjećaju u koljenima i donjem dijelu leđa.

Ispravite to: Ako su vaše tenisice prošle nekoliko stotina kilometara i niste mijenjali svoju tehniku – primjerice, niste počeli trčeti uzbrdo po prvi puta – a nešto vas počne boljeti, vjerojatno je vrijeme da uložite u novi par.

Isto tako ako primijetite da se gumeni džon potrošio u toj mjeri da se vidi sloj ispod, bacite tenisice, kaže Gaudette. Rupe na gornjem dijelu tenisica su većinom samo estetski problem. Ne zamarajte se njima osim ako vam zbog toga tenisice ne postanu neudobne.

7-dirty-shoes

7. Odnosite se prema njima kao da su prljavo rublje

Bilo da trčite po ulici ili šljunčanim putevima, tenisice će vam se zaprljati. No oduprite se nagonu da ih ubacite u stroj za pranje rublje.

Ako ćete tenisice prati onako kako perete posteljinu, smanjujte im životni vijek, kaže Gaudette. To znači da ćete početi osjećati bolove puno ranije.

Ispravite to: Ako vam tenisice postanu nepodnošljivo blatne ili prljave, prebrišite ih mokrim kuhinjskim ručnikom.

Trčali ste po pljusku? Nagurajte u unutrašnjost tenisica novinski papir i ostavite da se osuše preko noći – papir će upiti vlagu i zadržati oblik tenisica.

Taj trik je odličan i za eliminaciju neugodnih mirisa uzrokovanih vlagom. Tenisice su suhe, no i dalje smrde? Isprobajte sa sprejem poput onog od Dr.Scholla, Odor-X foot & Sneaker Spray powder.

8-loyalty

8. Vjerni ste manama

Svakih godinu ili dvije dana, proizvođači tenisica unaprijeđuju svoje modele.

U nekim slučajevima, ove promjene su poboljšanje – no čak i najmanja promjena materijala i kalupa, može značiti da vam ne odgovaraju.

Ispravite to: Nemojte slijepo kupovati najnoviju verziju omiljenog modela tenisica. Kada vaš omiljeni model dobije novu verziju, prvo ih isprobajte u trgovini kako biste vidjeli odgovaraju li vam.

Dok ste tamo, isprobajte još nekoliko opcija. Na kraju krajeva i ostali brendovi su poboljšavali svoje modele tenisica, pa bi vam par koji vam je prije bio neudoban mogao pomoći da brže pretrčite 100 km ovoga puta.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh