Nemojte se zaplesti u mrežu

Poslije postanja nema kajanja. Stoga je za uspješan lov društvenim mrežama potreban mudar plan.

Svaki dan vidite ove riječi: “Što ti je na umu?” ili “Sastavi novi tweet…” No, ako ne pazite, ono što vam izleti u te kućice moglo bi kompromitirati vaše pokušaje da osigurate vrlo važan follow – njezin. Žene se ne okreću društvenim medijima zato da bi doznale gdje frajeri provode godišnji odmor, a još manje žele vidjeti što im je u boksericama. Umjesto toga, društvenim se mrežama sve više koriste da bi otkrile kakva im je interakcija s ostalima.

Do dana današnjeg većina nas tamo negdje za gledanje ima godine svoje društvene povijesti i žene nisu uvijek oduševljene onim što nađu. “Ima stvari koje su odbojne – hvalisanje ili grubost, na primjer – i zbog kojih će većina žena dati petama vjetra”, kaže dr. Kathleen Bogle, sociologinja na Sveučilištu LaSalle i autorica knjige Hooking Up.

Još je gore to što ste možda programirani tako da i sami činite neke od tih pogrešaka – kao kad se izbrbljate o svojim mjestima na stadionu – jednostavno zato što se muškarci i žene drukčije koriste društvenim medijima. “Muškarci će se na društvenim medijima vjerojatnije pokazivati”, kaže dr. Vinita Mehta, psihoterapeutica iz Washingtona. “Ženama je pak važna interakcija s prijateljima i izgrađivanje veza.”

I kako da onda uskladite svoj modus operandi na društvenim mrežama s njezinim? Jednostavno: prilagodite pristup. “Povežite se s ljudima umjesto da samo stavljate slike na kojima iskačete iz zrakoplova i lakše ćete privući njezinu pozornost”, kaže dr. Mehta. Slijedite ova pravila da ostanete čisti tijekom njezine prve pretrage na Googleu – te možda dobijete doživotni follow.

1. pravilo: Riješite detalje
I muškarci i žene vole njuškati po netu. No dok vi možda samo tražite seksi slike, žene to čine jer su općenitije opreznije, kaže psihologica dr. Julie Gurner. Žene skeniraju da bi uočile suptilne znakove upozorenja kao što je status o vezi “It’s Complicated”, kaže dr. Tina Tessina, autorica knjige Love Styles. “Zanima je vaša prošlost i kako se vežete uz ljude.
Ostavite malu tajnu: Nemojte prerano pustiti previše informacija. Svoj Facebook profil postavite tako da je dostupan samo prijateljima. Uklonite slike bivših, postove vezane uz prošle veze i bilo što preosobno. Tako ćete umiriti njezinu eventualnu ljubomoru i ostaviti dojam tajnovitosti, kaže Randi Zuckerberg, koja je nekad vodila Facebookov marketing te napisala Dot Complicated. “Ako niste spremni upoznati je s prijateljima i članovima obitelji u stvarnom svijetu, nemojte je predstavljati ni virtualno.” U slučaju da joj to smeta, furajte se na retro: nazovite je i recite da biste radije razgovarali nego tipkali.

2. pravilo: Pokažite trunku
Skloni smo zaboraviti da se preko društvenih medija objavljuju samo trunke života ljudi. Neka zato vaša trunka ostavi jak dojam. “Ako frajer na Instagram stavi fotku dojmljivog jela koje je pripremio ili scene svoga hodanja po prirodi, u sekundi će osvojiti ženino srce”, uvjerava Randi Zuckerberg. Neka postovi prikazuju vaše najveće kvalitete, savjetuje dr. Tessina, no nemojte otići predaleko. “Ne morate biti savršeni”, kaže. “Prijeći će preko indiskrecija sve dok je sigurno da je to stvar prošlosti.”
Snimite ovo: Neka kamera radi za vas. “Žene žele muškarce koji se znaju brinuti o sebi”, kaže dr. Tessina. “Ako ste nešto postigli, to podijelite.” No nešto svakako izbacite iz cirkuliranja eterom: bilo što s bilo kojom ženom koja nije prijateljica ili član obitelji. “To vas neće učiniti privlačnim”, upozorava dr. Alicia Clark, klinička psihologica. “Samo će izazvati sumnju. Ona neće pomisliti samo ‘Tko je ta djevojka?” nego i ‘Što on pokušava reći o sebi stavljajući tu sliku?’.”

3. pravilo: Upozorite frendove
Možda ćete prijateljima morati reći da virtualno zavežu. “Istraživanja pokazuju da informacije koje u postovima navedu vaši prijatelji mogu imati veće značenje u oblikovanju dojma nego ono što stavljate vi”, kaže dr. Catalina Toma sa Sveučilišta Wisconsin koja proučava društvene veze i “spojeve” putem interneta. “Stoga je važan doprinos ljudi iz vaše društvene mreže. Ono što ljudi postaju o vama može davati dojam većega kredibiliteta i manje podložnosti manipuliranju.”
Kontrolirajte konverzaciju: Na većini društvenih mreža možete lako kontrolirati što se govori o vama. Odaberite opciju da vam se na mobitel proslijedi notifikacija kada netko komentira vaš post. Ako je posrijedi nešto problematično, obrišite. Gdje i kada vas frendovi tagiraju otkriva jednako mnogo kao i komentari. Ako radije ne biste svijetu pokazali da ste drugu noć zaredom zaružili, jednostavno namjestite postavke privatnosti tako da je potrebno vaše odobrenje kad god vas netko pokuša identificirati.

4. pravilo: Izgradite veze
Budući da se žene više vole povezivati nego pokazivati, dominiraju mrežama kao što je Facebook (58 posto korisnika) i Pinterest (70 posto), kaže dr. Mehta. One cijene nastojanje da se pokaže empatija – pokušaj da se razumije nekoga, pokazala je nedavna studija Harvard Medical School. Muškarci prednost daju mrežama koje im omogućuju pokazivanje i uspinjanje kao što su Google+ (64 posto muškaraca) i LinkedIn (54 posto). “To možda odražava evolucijski razvoj”, kaže dr. Mehta. “Smatra se da muškarci traže status, a žene veze.”
Govorite s nekim, a ne nekome: Vrijeme je da više čavrljate. “Žene žele pristupačne muškarce”, kaže dr. Clark. “Ona procjenjuje jeste li dobar prijatelje te, u konačnici, hoćete li biti dobar dečko.” Isto pravilo vrijedi i kad ste s njom u izravnoj interakciji: ako, primjerice, ona tweeta o svojem treniranju za maraton, ponudite joj savjet ili ohrabrenje. Usredotočite se na njezin interes, a ne na, recimo, to kako dobro izgleda u šorcu za trčanje. “Ako se o njezinu izgledu tako ne biste izrazili offline, nemojte to činiti ni online”, kaže dr. Gurner.

5. pravilo: Stop za selfies
Zahvaljujući usponu Instagrama, milijuni tipova sada puštaju da govore megapikseli. A velika je vjerojatnost da ona sluša. Edison Research proveo je 2012. studiju društvenih navika prateći društvene medije: 61 posto korisnika Instagrama provjeravalo je svoj feed najmanje jednom u protekla 24 sata. To znači da fotografije – i, da, one nespretne videosnimke duge 15 sekundi – brzo postaju primaran jezik društvenih medija. Stoga tipku za snimanje pritisnite s krajnjim oprezom.
Razmislite prije no što snimite: Što leće kamere više odmaknete od sebe, to bolje, kaže dr. Toma. “Korisnici koji postavljaju mnogo samopromotivnih postova mogu biti percipirani kao narcisoidni”, ističe dr. Toma. “Snimanje previše selfiesa ili solo poziranje također može biti znak upozorenja. To je društvena mreža – a takvo je ponašanje asocijalno.” Postovi koji imaju smisla kod nje će imati mnogo dublji odjek nego objavljivanje što ste jeli za ručak. Stoga dr. Toma savjetuje da objavljujete cool, iznenađujuće scene iz svog života, a ne da se upravo spremate požderati hot dog.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh