Teorije debljanja: Jeste li tip ‘osamljenog atentatora’?

Vjerojatno ste čuli da šećer nevjerojatno oštećuje vaš metabolizam, vaš struk i vaše ukupno zdravlje. I svejedno se ne možete zaustaviti. Kao da ste ovisni o tom bijelom prahu

Teorija “osamljenog atentatora” prema kojoj je šećer kriv za sve što je krenulo krivo sa zapadnjačkom prehranom zvuči uvjerljivo, a čak i ako nije točno, prodaje puno knjiga o dijetama.
Priznat ćemo, nema baš toliko dokaza da je šećer puno veći kriminalac nego što su to drugi rafinirani ugljikohidrati, kao što je bijelo brašno. Ipak, s obzirom na to da tolike količine praznih kalorija i smeća konzumiramo u obliku šećera, ne možemo ne dati šećeru titulu javnozdravstvenog neprijatelja broj jedan. (Što se tiče prehrane, jasno. Pušenje i dalje vodi u ukupnoj ligi.)

 

RJEŠENJE:

▶ IZBJEGNITE SKRIVENE ŠEĆERE: Mnoge industrijske namirnice i obroci u restoranima sadrže dodani šećer. Očito ćete morati čitati etikete. Ali to pomaže samo ako znate pod kojim se sve imenima šećer skriva. A to su, među ostalim: agavin nektar, sirup od ječmenog slada, karamel, kukuruzni sirup, dekstroza, fruktoza, galaktoza, glukoza, kukuruzni sirup bogat fruktozom, med, laktoza, maltoza, javorov sirup, melasa, saharoza.

▶ IZBJEGNITE SLATKE NAPITKE: Gazirana pića i ona negazirana zaslađena šećerima dvostruko škode – to su prazne kalorije, ali i činjenica je da tijelo ne registrira sitost kada konzumirate tekućinu, puno više zasite krute namirnice. Martin, Carmichael i dr. sc. John Apolzan rade na mjerenju zasitnosti na neurološkoj razini tako što ispitanike ili hrane karamelama ili slatkim napitcima, a potom uspoređuju njihove snimke funkcionalne magnetne rezonancije dok tijekom snimanja gledaju slike različitih vrsta hrane.

▶ PONOVNO ISTRENIRAJTE OKUSNE PUPOLJKE: Jedite više cjelovitih namirnica, savjetuje Martin, a manje prerađene hrane. Tako ćete srezati i skrivene šećere i kalorije. “To nazivam mršavljenjem kroz stražnja vrata”, kaže. Odličan prvi korak: ako grickate tijekom posla, zamijenite slatkiše i kroasane svježim povrćem i voćem: osim što je uistinu zdravo, voće će zadovoljiti vašu, nazovimo je tako, sladokusnost.

▶ PLANIRAJTE ODRICANJE OD UGLJIKOHIDRATA: Ako vam liječnik kaže da vam je visok šećer u krvi (pogotovo ako nakon toga imate i visok rezultat mjerenja hemoglobina A1C), moglo bi vam pomoći da se odreknete ugljikohidrata. Izbjegnite “bijele” hrane (šećer, brašno, kruh) i nakrcajte se bjelančevinama – cilj je dva grama po kilogramu željene tjelesne težine – te zdravim masnoćama.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh