Piletina vs svinjetina – Koje je bijelo meso bolje?

Kad su govedina i piletina u srazu, naš je pobjednik bila piletina. A tko će pobijediti u ovom duelu?

Koliko ste samo puta odmahnuli rukom kad su vam ponudili svinjetinu jer – masna je. No, jeste li znali da svinjeći file sadrži jednaku količinu masnoće kao krta pileća prsa i znatno je manje kaloričan od piletine? Pa i mi smo se iznenadili. Vrijeme je da praščićima damo priliku. 

Piletina

ENERGIJA

U 100 g piletine ima 165 kcal. Velika pileća prsa usto vam daju dnevno preporučenu dozu niacina, koji organizmu pomaže da stvori energiju od sve one hrane koju jedete te održava zdravima živčani i probavni sustav. No nemojte iste koristi očekivati od pohanaca, znate i sami što ste sve stavili u smjesu za pohanje.

MIŠIĆI

Prsa pristojne veličine od 100 g osigurat će vam 18 g bjelančevina za izgradnju mišića. Piletina je usto bogata i aminokiselinom leucinom, za koji European Journal of Applied Physiology navodi kako poboljšava sportsku izvedbu pomažući organizmu da bjelančevine pretvori u mišiće.

OPORAVAK

Jedna prsa dat će vam 104 mg omega-3 masnih kiselina za koje su znanstvenici sa Sveučilištu u Newcastleu otkrili da djeluju protuupalno. No to vam neće osigurati bilo kako uzgojena piletina. Studija koju je objavio Meat Science pokazala je da piletina iz organskog uzgoja sadrži 38 posto više omega-3 masnih kiselina nego ona uzgojena konvencionalnim metodama.

Svinjetina

ENERGIJA

Sa samo 103 kcal u 100 g svinjetina je idealna za one koji ne žele postati debeli krmci. Usto, sjajan je izvor vitamina B12, B6 i B3, koji razgrađuju ugljikohidrate i masnoću pomažući mišićima da izvuku energiju od ostatka hrane s vašeg tanjura.

MIŠIĆI

U 100 g svinjetine čak je 20 g bjelančevina. Usto, jedući svinjetinu, nećete postati poput svinje: istraživači s Instituta za prehrambenu tehnologiju SAD-a ustanovili su da svinjeći file sadrži jednaku količinu masnoće kao krta pileća prsa. Tu je i obilje cinka, koji pospješuje lučenje testosterona, koji je pak koristan pri izgradnji mišića i izdržljivosti.

OPORAVAK

Pojedete li 200 g svinjetine, ispunit ćete dnevno potrebnu kvotu antioksidansa selena, za koji je istraživanje u sklopu Biological Trace Element Research ustanovilo kako je sportašima pomogao da se brže oporave nakon vježbanja. Mineral cink, koji sudjeluje u obnovi mišića, također će vam pomoći održati imunitet na visokoj razini, navodi studija iz Neuroscience & Biobehavioral Reviews.

REZULTAT: POBJEDNIK JE SVINJETINA

Presudan je njen doprinos oporavku i izgradnji mišića.

 

Govedina vs piletina – Je li bolje crveno ili bijelo meso?

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh