Oslobađajuća presuda za masnoće – jedite jaja, sir i špek

Dokazi o povezanosti srčanih bolesti i masnoća puni su rupa. Zato skinite lokot sa sira i jaja...

Vrijeme je da bez grižnje savjesti jedete jaja, sir, špek, mast, čvarke… i to najbolje ako su iz prirodnog i eko uzgoja jer takvi proizvodi su najbogatiji nutrijentima. Naravno, kao i u svemu, ne morate pretjerivati, ali od ovih namirnica nećete se razboljeti kao što se godinama smatralo.

Bolje upoznajte slaninu i maslac

Masnoća daje primamljivu teksturu i okus govedini, jajima i siru. Kao i sve masnoće, zasićene po gramu imaju 9 kcal. No za razliku od nezasićenih, sadrže i čvrsto stisnute (“zasićene”) ugljikove lance, koji im pomažu zadržati strukturu na sobnoj temperaturi. Zbog toga maslac na njoj ostaje u krutom stanju, a maslinovo ulje (s visokim udjelom nezasićenih masnoća) ne.

Prepoznajte prave zlotvore

Duga je povijest povezivanja zasićenih masnoća sa srčanim bolestima. “Većina podataka upotrijebljena za okrivljavanje zasićenih masnoća zapravo je povezana s prekomjernim kalorijama iz prehrane bogate ugljikohidratima”, kaže dr. Donald Layman sa Sveučilišta Illinois. “Zamjenjivanjem ugljikohidrata u prehrani zasićenim masnoćama obično se smanjuje krvni tlak i kolesterol.”

Ponavljate ‘Mast je slast’

Kupujte meso goveda koja su pasla, kokica koje su kljucale i jaja iz slobodnog uzgoja. Prema istraživanju Sveučilišta Texas A&M, spomenuta govedina sadrži više omega-3 masnih kiselina nego ona iz konvencionalnog uzgoja, a analiza s Penna isto je ustvrdila za jaja iz slobodnog uzgoja u usporedbi s onima iz kaveznog.

Tri tipa masnih kiselina i što čine vašem tijelu

  • KRATKOG LANCA

Ove masne kiseline osiguravaju energiju za probavu i mogu zaštititi stanice debelog crijeva od upale, objavio je 2014. Advances in Immunology. Organizam ih stvara kad vlakna fermentiraju u kolonu. Ako vam je to odvratno, znajte da su mliječni proizvodi – mlijeko, maslac, jogurt i sir – također bogat izvor.

  • SREDNJEG LANCA

Kad pojedete masne kiseline srednjeg lanca, organizam ih pošalje u jetru na preradu. Ondje stvaraju ketone, koji pomažu apetitu reći kad je dosta. Zato da, masno je zasitno. Od ovih masnoća najčešće unosite laurinsku kiselinu: ima je u maslacu, mlijeku i siru, no palmino i kokosovo ulje su najbogatiji izvori.

  • DUGOG LANCA

Najuobičajeniji oblik zasićene masnoće je palmitinska kiselina. Kad je ima previše u tkivu, može upozoravati na loše zdravlje srca, što se događa kad organizam višak ugljikohidrata pohranjuje kao salo. Ipak, kuhanje na palminu ulju i masti neće nužno utjecati na razine u tkivu, kaže dr. Dariush Mozaffarian, dekan School of Nutrition Science and Policy na Sveučilištu Tufts.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh