Naranča vs jabuka

Voće je brz i lako dostupan izvor energije koji se može pojesti uz shake što ga pijete prije vježbanja. Ali koje je voće najbolje za to? Jabuka ili naranča?

Svježe ovogodišnje naranče samo što nisu stigle (može i mandarine), a jabuke već možete grickati naveliko. Kako ih iskoristiti za energiju prije treninga?

NARANČA

Pojedete li prije treninga nekoliko naranči, na kraju biste mogli izgraditi više mišića. Istraživanjem provedenim na Institutu Linus Pauling u američkom Oregonu ustanovljeno je da antioksidacijsko djelovanje vitamina C pospješuje stvaranje dušikovog oksida, koji širi krvne žile i time omogućuje da hranjive tvari od vitalne vrijednosti brzo dođu do mišića nakon vježbanja.

JABUKA

U studiji o kojoj je pisao Medicine & Science in Sports & Exercise laboratorijskim su miševima davali ekstrakt jabuke i izmjerili im 10-postotno povećanje snage, 30-postotno smanjenje količine sala te znatno manje mišićnog umora. Vjerojatno ne smatrate kako imate mnogo toga zajedničkog s tim glodavcima, no zahvaljujući visokoj koncentraciji polifenola u jabukama, i vi od njih možete imati jednake koristi.

REZULTAT: IZJEDNAČENO

  • Jabuke se nešto sporije probavljaju (zbog pektina) nego naranče, što znači da ćete od njih dulje dobivati energiju.
  • Naranče pak sadrže veće količine nekih fitonutrijenata nego jabuke, uključujući i veliku dozu vitamina C.
  • Oboje su jednako savršeni izvori ugljikohidrata prije vježbanja (ali ne i nakon njega) jer se oni sporo sagorijevaju te ne uzrokuju nagao rast razina inzulina. Jabuke dobivaju laganu prednost jer jedna velika sadrži taman toliko ugljikohidrata koliko vam je potrebno prije vježbanja (30 do 40 g). No naranče ih sustižu visokim udjelom vitamina C i beta-karotena.

P.S.  Odlučite li se za naranče prije vježbanja, za dovoljnu količinu ugljikohidrata pojedite dvije.

Preporuka srazova koji bi vas mogli zanimati:

Piletina vs svinjetina – Koje je bijelo meso bolje? – Men’s Health

Govedina vs piletina – Je li bolje crveno ili bijelo meso? – Men’s Health

Tuna vs losos – pobjednik u izgradnji mišića je…

Brokula vs cvjetača – što je bolje dodati u obrok poslije treninga

Krumpir vs batat – koji je krumpir bolji za oporavak nakon treninga?

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh