Ovo je najgore vrijeme za pojesti ručak ako želite smršaviti

Kako vaša pauza za ručak opstruira gubitak kilograma?

Ako ste jedni od onih koji rade i preskaču uobičajeno vrijeme za ručak, računajući da ćete pojesti nešto kasnije popodne, to bi moglo opasno ugroziti vaš plan mršavljenja.

Nedavna studija objavljena u American Journalu, u koju je uključeno 1200 pretilih i gojaznih osoba u Španjolskoj, otkrila je specifičnu varijaciju proteina perilipin (ključnog u sagorijevanju masti u cijelom tijelu) kod osoba koje su jele nakon 15 sati i zbog koje su gubili manje kilograma od onih koji su ručak pojeli ranije.
Slična studija, objavljena u International Journal of Obesity 2013. godine, otkrila je također da osobe koje kasnije jedu gube manje kilograma.

Kako onda vaša pauza za ručak opstruira mršavljenje?

“Baš kao što je spavanje uređeno cirkadijurnim ritmovima, tako je i s glađu”, objašnjava Marie-Pierre St-Onge, asistentica na Columbia University, koja proučava utjecaje životnog stila na kontrolu težine na New York Obesity Nutrition Research Centru.
“Metabolizam se razlikuje među pojedincima, pa vrijeme konzumiranja hrane u odnosu na cirkadijurni ritam može utjecati na gubitak težine,” kaže ona.
Cirkadijurni ritmovi također kontroliraju izlučivanje inzulina u tijelu. Stoga, ako jedete u vrijeme kada je vaše tijelo manje osjetljivo na inzulin, možda ćete teže mobilizirati masti i izgubiti težinu. Istodobno, znanstvenici nisu pronašli nikakve razlike u gubitku težine, uspoređujući vrijeme za doručak i večeru. To bi moglo biti i zbog činjenice da je studija provedena u Španjolskoj, gdje se gotovo polovica dnevnih kalorija konzumira tijekom ručka.
Zanimljivo je kako su neka druga istraživanja pokazala da ljudi kojima je ručak glavni obrok u danu gube više na težini i imaju niže indekse tjelesne mase.
“Primjeri u SAD-u, pak, otkrivaju da su ljudi koji češće preskaču doručak skloniji debljanju”, tvrdi St-Onge. “Ako pogledate količinu unosa hrane američkog stanovništva, primijećeno je da manje kalorija konzumiraju za doručak i ručak. Dapače, doručak i ručak zajedno čine oko 40 posto ukupnih dnevnih kalorija, a večera i grickalice preostalih 60 posto”, upozorava St-Onge.
“Potrebno je više istraživanja o ovoj temi”, kaže ona, “ali ako jedete zdravo, a još se uvijek borite s gubitkom viška kilograma, za početak je dobra odluka učiniti ručak vašim glavnim obrokom i svakako ga pojesti prije 15 sati.”

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh