Debljate li se ako jedete nakon 18 sati?

Čuli ste da vam večernje grickanje uzrokuje škembu. Donosimo vam istinu o tome.

Sigurno ste čuli za “nemoj jesti poslije 18 sati“ pravilo. No, ima li u tome istine? “Ne znam otkud je došlo ovo pravilo“, kaže dr. Dana Hunnes, nutricionistica u bolnici Ronald Reagan UCLA i pomoćna profesorica u UCLA Fielding School of Public Health, ništa što bi bilo čarobno vezano baš za 18 sati.

Iskreno, tko je uopće kod kuće – a kamoli da sjedi za stolom – do 18 sati?

Povezanost vremena i težine

Iako tijelo ne počinje skladištiti hranu u obliku masnih naslaga kada sat otkuca 18:00, večernje grickalice i pustošenje hladnjaka noću je povezano s debljanjem.

S druge strane, ograničavanje unosa hrane noću ima rezultate kada je riječ o mršavljenju. Vjerojatno zato što ne ustajemo noću kako bi pojeli kelj.

“Ljudi će pojesti vrećicu čipsa, slatkiša ili visokokaloričan obrok“, kaže Hunnes.

Stoga je eliminiranje kasnonoćnih zalogaja povezano sa zdravijim prehrambenim navikama. Primjer: kada su istraživači sa sveučilišta Brigham Young zamolili 29 mladih muškaraca da prestanu jesti između 18 sati popodne i 6 sati ujutro, u prosjeku su izgubili pola kilograma.

Kada im je bilo dopušteno jesti noću u naredna dva tjedna, dobili su nešto više od pola kilograma nazad. Ovdje se sve svodi na kalorije: kada su izbacili kasnonoćne obroke, smanjili su dnevni unos kalorija za 238 kalorija.

Gladni ste po noći? Učinite ovo

Mnogi su kasni obroci nepromišljeni, što također ne pomaže. Zbog toga ćete se lako prejesti i udebljati. No, ako zaista osjećate glad navečer ili čak usred noći, nemojte se bojati pojesti nešto.

Nikada nemojte trpjeti glad samo zbog pogleda na sat. Ova filozofija ne funkcionira kada je riječ o mršavljenju i potiče nezdrav odnos prema hrani. Umjesto toga, posegnite za zdravim zalogajima, poput cjelovitih žitarica i nemasnih proteina. I uzimajte manje porcije – uvijek možete uzeti još ako ste i dalje gladni.

Ako je kasnonoćna glad česta pojava kod vas, vjerojatno ne jedete dovoljno u prvoj polovici dana. “Umjesto da se fokusirate na izbjegavanje obroka navečer, fokusirajte se na unos hrane kroz dan“, kaže nutricionistica Anna Rossinoff, suosnivačica tvrtke Eat with Zest.

”Klijenti mi često govore da pokušavaju smanjiti unos kalorija u danu, no kada dođu kući s posla, počinju nekontrolirano jesti.“ Vaše tijelo ne zna koliko je sati, ali zna kada mu nedostaje goriva.

Vaš potez: započnite dan s obilnim doručkom koji sadrži otprilike 20 grama proteina. Nakon toga pojedite uravnotežen obrok bogat proteinima svaka tri do četiri sata.

”Ako jedete nakon 18 sati, ne brinite“, kaže Rossinoff.

”No ako ćete unositi hranu pravilno kroz cijeli dan, vjerojatno navečer nećete biti gladni“, kaže.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh