Čekaj, nije li soja loša za vas?

Ne, zapravo je prilično zdrava, pokazuju recentna istraživanja. Ovo su tri zdravstvene koristi soje

1. Dobar je izvor bjelančevina
Pola bloka čvrstog tofua sadrži 28 g bjelančevina. Za usporedbu, ½ šalice narezane pečene piletina sadrži 22 g. Među aktivnim ljudima, kod onih s većim unosom bjelančevina – bez obzira na to jesu li one biljnog ili životinjskog podrijetla – bio je 35 posto manji rizik da će im starenjem opadati tjelesne funkcije nego kod onih koji su konzumirali najmanje bjelančevina, ustanovljeno je 2018. studijom Sveučilišta Boston.

2. Može djelovati protiv dijabetesa
U ljudi koji unose više izoflavona, kojih ima u tofuu i sojinu mlijeku, bio je 11 posto manji rizik šećerne bolesti tipa 2 nego kod onih koji ih nisu unosili toliko, otkrili su 2017. harvardski znanstvenici. Jedan od razloga: izoflavoni mogu poboljšati toleranciju na glukozu i krvne lipide, markere dijabetesa.

3. Može zaštititi prostatu
Muškarci kojima je prehrana uključivala i soju imali su za 29 posto smanjen rizik nastanka raka prostate, navodi metaanaliza 2018. objavljena u časopisu Nutrients. Ponovno zahvalite izoflavonima, kao što je genistein i daidzein, koji, smatraju znanstvenici, mogu poremetiti razvoj raka prostate.

Ali što je sa smanjenim brojem spermatozoida i muškim sisicama?
Tamo negdje 2000-ih nekoliko je malih studija i istraživanja na glodavcima tvrdilo kako fitoestrogeni iz proizvoda od soje mogu poremetiti hormone. Nekoliko medija možda je napuhalo rezultate tih istraživanja. “Takva veza nikad nije potvrđena u studijama s ljudima”, kaže dr. Qi Sun, profesor na odsjeku prehrane na Sveučilištu Harvard. “Ne mislim da se zbog toga uopće treba brinuti.”

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh