Brokula vs cvjetača – što je bolje dodati u obrok poslije treninga?

Čak i ako ste u školi markirali biologiju, trebali biste znati da povrće nije osobit izvor bjelančevina. No i malo se računa pogotovo ako u obzir uzmemo ostale prednosti ovog povrća

Obje namirnice bije glas da su jako zdrave, jedina mana je njihov okus na koji se treba naučiti. Ali kad se dobro začine i pripreme, mogu biti izvrstan prilog mesu za izgradnju mišića i oporavak.

Pogledajmo koje još prednosti imaju ove namirnice i je li bolja brokula ili cvjetača:

BROKULA

  • ENERGIJA

Treba li vam snage nakon vježbanja, poslužite porciju zelene energije. U 100 g brokule dobit ćete 34 kcal energije, dok cvjetača nudi samo 25 kcal. Kao energičan partner pilećim prsima (koje ste pojeli prije treninga), brokula je superiorna svojoj bljedunjavoj rođakinji.

  • MIŠIĆI

Čak i ako ste u školi markirali biologiju, trebali biste znati da povrće nije osobit izvor bjelančevina. No i malo se računa, a brokula sa svoja 3 g bjelančevina u 100 g nadmašuje cvjetaču, koja ih sadrži 2 g.

  • OPORAVAK

Krcata vitaminom C, brokula osigurava 148 posto dnevno potrebne doze – 59 više nego što biste dobili iz iste količine naranči. Prema istraživanju koje je objavio British Journal of Nutrition, to će vam pomoći da se brže oporavite od intenzivne tjelovježbe te da dan poslije budete manje kruti i ukočeni. Zato neka malo zelenog bude u svakom obroku poslije vježbanja.

CVJETAČA 

  • ENERGIJA

Ne otpisujte cvjetaču – tri porcije tjedno poboljšat će funkcioniranje jetre, stoga ćete učinkovitije sagorijevati energiju, kažu na Havajskom sveučilištu. To vam brokula neće osigurati. No cvjetača ima 3 posto manje tvari što pomažu pri probavi nego brokula.

  • MIŠIĆI

U Centru za istraživanje raka Fred Hutchinson otkrili su da 3-4 porcije cvjetače tjedno smanjuje rizik obolijevanja od raka prostate za 33 posto. Cvjetača pokriva i 20 posto dnevne potrebe za vitaminom K – ali time se baš ne može pohvaliti s obzirom na brokulinih 127 posto. Da podsjetimo, taj je vitamin važan da kosti i hrskavice budu u top-formi.

  • OPORAVAK

Može li se cvjetača ičim izvući osim time da je odlična pripremljena s umakom punim sira? O da! Sestrična brokula joj dodatno pozeleni od zavisti zbog visokih razina fitosterola, za koje ona dobiva nula bodova. Fitosteroli smanjuju količinu kolesterola za 10 do 15 posto, navodi The Journal of Nutrition. Upozorenje: takvi se rezultati ne jamče za cvjetaču s punomasnim sirom.

REZULTAT: POBJEDNIK JE BROKULA

U sve tri kategorije – kao izvor energije, pomoć u izgradnji mišića i kostiju te oporavku – brokula nadmašuje cvjetaču.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh