6 sastojaka koje nutricionisti nikad ne stavljaju u smoothie

Želite zdravi smoothie? To ne podrazumijeva bacanje svih sastojaka u blender.

Priprema hranjivog smoothieja ne podrazumijeva jednostavno bacanje svih sastojke u blender. Samo nekoliko krivih izbora, i možete dobiti obrok pun šećera i kalorija te se oprostiti sa svojim zdravim obrokom. 

Otkrivamo vam 6 sastojaka koje nutricionisti nikad neće dodati u svoj smoothie.

Smrznuti jogurt
Sladoled je očiti primjer nečega što ne smijete staviti u blender, jedino ako ne želite napraviti milkshake, a ne smoothie. No, unatoč tome što ima manje kalorija od sladoleda, i smrznuti jogurt također treba izbjegavati. “Previše je šećera u njemu”, kaže Sara Haas, glasnogovornica na Academy of Nutrition and Dietetics.

Zaslađivači
Ako stavljate voće, ne trebaju vam zaslađivači. “Nikad ne bih dodao šećer: bijeli, stolni, med, nektar agave, jer voće daje dovoljno slatkoće”, kaže Torey Armul s Academy of Nutrition and Dietetics. I dok je voće dobar način da se zasladi smoothie, pazite na veličinu porcija. “Dodajte samo čašu, jer što više voća dodate, više je šećera i kalorija u njima”, kaže Angela Ginn-Meadow s Academy of Nutrition and Dietetics.

Jogurti s okusom
Odlučite se za obični jogurt, s manje dodanih šećera. Prema American Heart Association, muškarci bi trebali konzumirati samo 37,5 grama dodanih šećera po danu; za žene, broj je niži – samo 25 grama dodanih šećera po danu. Neki jogurti s okusom, pak, sadrže oko 26 grama šećera po proizvodu, a to je više od preporučene dnevne količine za žene. Umjesto toga, koristite jogurte niske masnoće, koji obično sadrže 6-9 grama šećera po obroku. Pažljivo pročitajte deklaracije na proizvodu i držite se preporučenog dnevnog iznosa šećera.

Sok
Dodajući voćni sok u smoothie nećete im dodati okus ili hranjive tvari, kaže Ginn-Meadow. Sokovi često imaju visoke udio šećera i kalorija. Držite se voća bogatog vlaknima, poput bobičastog voća, krušaka, jabuka, te dodajte lisnato povrće za dodatna vlakna”, savjetuje Vandana Sheth, s Academy of Nutrition and Dietetics.

Proteini u prahu
Mnogi registrirani dijetetičari traže druge izvore proteina. “Radije dodajte jogurt, sir, tofu i maslac od oraha kao proteine, umjesto proteinskog praha, tražite proizvod koji nema puno dodanih šećera i bjelančevina,” kaže Sheth. Preporučuje se samo 20-30 grama proteina najviše u jednom smoothieju.

Suho voće
Budući da sušeno voće nije tako guste smjese kao svježe voće, morate ga ubaciti više kako bi se osjećali zadovoljni, kaže Ginn-Meadow. U sušenom voću je veći dio vode uklonjena kroz proces dehidracije. Osim toga, neki sušeni proizvodi su pakirani s dodatkom šećera. U prosjeku, trećina šalice suhih brusnica sadrži oko 26 grama šećera. Zato koristite pravo voće za dodavanje teksture u smoothie te kako biste izbjegli prekoračenje dnevnog unosa šećera.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh