6 načina na koje vas posao deblja: tko su najveći krivci?

Gotovo polovina zaposlenih osoba kaže da su se udebljali na sadašnjem poslu. Kako bi postigli ravnotežu između struke i struka, priveli smo najčešće krivce

Posao bi mogao biti gori i od fakultetskih dana kada je riječ o nakupljanju kilograma: gotovo polovina zaposlenih osoba kaže da su se udebljali na sadašnjem poslu. Kako bi postigli ravnotežu između struke i struka, priveli smo najčešće krivce – i donosimo vam najjednostavnija rješenja.

1. Kolege vas potiču na junk food
Gotovo trećina zaposlenika koji su na dijeti kaže kako ih kolege potiču da jedu više i biraju lošiju hranu – vidi kako te gleda onaj slasni, masni burek. A, ako je samo jedan od kolega pretio, rizik vam se udvostručuje. (U usporedbi s punašnom suprugom čija težina utječe na vas samo 44 posto.)

Rješenje: Pojest ćemo dvostruko više ako se hrana nalazi u vidnom polju, stoji u istraživanju dr. Briana Wansinka, autora knjige Slim by design. Stoga sjednite daleko od tanjura s kolačima za vrijeme sastanka ili na toilet idite okolnim putem kako bi izbjegli aparat s grickalicama.
Druga strategija: Unaprijed isplanirajte kako ćete se nagraditi barem jednom tjedno. “Ako imate osjećaj da cijelo vrijeme nešto propuštate, počet ćete se osjećati zakinuto i kasnije si pretjerano ugoditi“, kaže dr. Jennifer Bruning, glasnogovornica Akademije za nutricionizam i dijetetiku.

2. Ručate s kolegama
Kada smo u društvu pojedemo u prosjeku 30 posto više hrane. To je zato što kopiramo što je pratnja naručila a zatim uzimamo i desert iako nismo gladni – usput razgovarajući pa niti ne primijetimo što i koliko jedemo.

Rješenje: Sami si pripremite ručak kod kuće, a zatim ga pojedite u društvu kolega umjesto za radnim stolom – jer boravak u društvu podiže raspoloženje.
Nedavna studija časopisa Obesity otkrila je da ljudi koji unaprijed pripremaju vlastite obroke skidaju više kilograma (otprilike 8 kg u 12 tjedana), od ljudi koji imaju drukčije metode. Ako odlazite u restoran, dogovorite se s ekipom da jednom tjedno naručite zdravu hranu.

3. Hladno vam je u uredu
U mnogim uredima klima uređaj hladi na prenisku temperaturu – a reakcija tijela na hladnoću jest da se ”prilagodi taložeći mast koja služi za izolaciju“, kaže dr. Alan Hedge, istraživač radne atmosfere na Sveučilištu Cornell. Hedge smatra da vam to može dodati pola do jednog kilograma težine, čak iako ne unesete niti jednu kaloriju viška.

Rješenje: Odjenite se za uredske vremenske uvjete, ne vanjske. I odjenite se što je više casual moguće: jedna studija otkriva da zaposlenici koji nose casual odjeću naprave 491 korak više i sagore 25 kalorija više dnevno od onih koji nose poslovna odijela.

4. Vaš ured nema prozore
Evo još jedne dobrobiti pogleda kroz prozor ureda na kutu zgrade: istraživanje je otkrilo poveznicu između tjelesne težine i izloženosti prirodnom svjetlu, posebice jutarnjem. Crnčenje u uredu bez prozora može dovesti do dodatna 3 kilograma, u usporedbi s kolegama koji upijaju jutarnju sunčevu svjetlost.
Teorija kaže da jutarnje svjetlo omogućava da unutarnji sat za glad radi normalno, dok manjak svjetlosti povećava apetit i otpornost na inzulin (zbog čega pohranjujete šećer umjesto da ga trošite).

Rješenje: Idite dužim putem do posla, održite sastanak kraj prozora, izađite u kratku prijepodnevnu šetnju – bilo što možete ugurati u 20 minuta na suncu.

5. Jedete kad ste pod stresom
Četvrtina zaposlenika posao je ocijenila najvećim uzročnikom stresa – a ne plaćaju samo živci. Kada ste pod stresom, tijelo otpušta hormone koji povećavaju apetit zbog čega žudite za masnom hranom i metabolizam se usporava – formula za debljanje.
Što je još gore, taj efekt ne prestaje kada napustite ured: za potrebe studije Sveučilišta Ohio State, ljudima je poslužen masni obrok od 930 kalorija, 24 sata nakon stresnog dana. Oni pod stresom, potrošili su otprilike 100 kalorija manje od ljudi koji nisu pod stresom.

Rješenje: Radite česte pauze na kojima ćete prestati razmišljati o stresnim situacijama, što vam pomaže da ostanete uravnoteženi i lakše se oporavite od napetosti.
Probajte slušati opuštajuću, meditativnu glazbu. Čak iako je riječ o minuti, dvije probajte napraviti pauzu svakih sat i pol – istraživanja pokazuju da nakon tog vremena energija počinje opadati. Ako jako žudite za zdravim zalogajem, pojedite kockicu ili dvije tamne čokolade koja smanjuje hormon stresa poput kortizola.

6. Raspored vam je prenatrpan
Ovo je dvostruka nevolja: Stresan posao vodi do manjka slobodnog vremena, što vam onemogućava da se borite protiv stresa najboljim oružjem – zdravom prehranom i vježbanjem. Samo jedan od pet zaposlenika redovito odlazi na pauzu za ručak, te najčešće pojedu nešto iznad tipkovnice ili preskoče obrok u potpunosti.
U međuvremenu, 45 posto ispitanika reklo je da su “preumorni“ nakon posla da bi vježbali, a samo 18 posto ljudi odlazi u teretanu ili ode u šetnju za vrijeme pauze za ručak.

Rješenje: U danima kada znate da morate juriti s jednog mjesta na drugo, započnite dan bogatim doručkom: nedavna studija otkrila je da unošenjem polovine dnevnih kalorija za doručak pomaže skinuti duplo više kilograma nego da te kalorije pojedete za večeru.
Ponesite sa sobom na posao snack bogat proteinima kako bi razina šećera u krvi bila stabilna a apetit pod kontrolom (primjerice hummus i svježa mrkva; maslac od kikirikija i svježi krastavac i slično).
Što se tiče vježbanja kada ste u gužvi, istraživanja pokazuju da možete potrošiti značajan broj kalorija aktivnostima koje nisu tjelovježba, primjerice penjanje stepenicama umjesto vožnje liftom i parkiranje automobila dalje od ureda. Probajte stajati za radnim stolom ako imate mogućnost – na nogama ćete sagorijevati više kalorija nego na stražnjici (primjerice stojite 20 minuta, sjedite 8 do 10 minuta).
Kako bi se tijekom dana više kretali, koristite printer koji je na drugom kraju ureda ili dužim putem idite do čajne kuhinja.

Komentari

▲ Povratak na vrh