KVIZ: Priskrbite si povišicu još danas

Trećinu života provedete na poslu. (Dajemo vam 15-minutnu stanku da razmislite o tome.) Zaslužujete li više? Riješite naš kratki kviz i otkrijte kako se izboriti za sebe

1/ Stigao vam je mail. Vi ćete…

  • A) Ignorirati ga za sada
  • B) Ignorirati ga zauvijek
  • C) Odmah ga otvoriti

Odgovor: A Prekidi vas tjeraju da ponovno hvatate ritam, što povećava osjećaj pritiska i stresa, tvrde istraživanja. Umjesto da otvarate svaki novi mail kako stigne, poštu provjeravajte u unaprijed određena vremena.

2/ Ako ste na poslu stalno na nogama, ne treba vam teretana.

  • A) Točno
  • B) Netočno

Odgovor: B Zaključak istraživanja objavljenog u časopisu British Journal of Sports Medicine pokazuje da su ljudi koji su tjelesno aktivni na poslu ujedno i manje zdravi (vjerojatnost prerane smrti veća im je od ostalih za 18 posto). Ako ste među njima, održavajte ravnotežu: ako na poslu dižete teške predmete, u subotu odradite sprintove; ako cijeli dan stojite, u slobodno vrijeme trenirajte utezima.

3/ Birati slobodan stol ili ne?

  • A) Da
  • B) Ne

Odgovor: B Kad na radnome mjestu nemate svoj stol, nego birate među njih nekoliko, to i nije neka sreća. Da, možete izbjeći dosadnoga kolegu, ali vlastiti stol – sudeći prema istraživanjima – daje vam veći osjećaj kontrole, što znači manje stresa i više motivacije. Nemate izbora? Usredotočite se na ono što možete prilagoditi sebi, poput wallpapera na zaslonu ekrana ili šalice za kavu.

4/ Najbolje radite slušajući…

  • A) Svoju novu play-listu. Glasno.
  • B) Zvuk tišine
  • C) “The Sound of Silence” (prigodno)
  • D) Čavrljanje kolega iz kuhinje

Odgovor: D Tišina vam u radu nije najbolji prijatelj, kao ni play-lista. Istraživanje Sveučilišta British Columbia tvrdi da kreativno rješavanje problema potiču ambijentalni zvuci poput čavrljanja ili zvuka tekuće vode – za razliku od rada u pretihom ili preglasnom okruženju.

5/ Što je u uredu najopasnije za zdravlje?

  • A) Zaslon monitora
  • B) Vaš stolac
  • C) Činjenica da se vrata zahoda ne mogu zaključati

Odgovor: B Znanstvenici sa Sveučilišta Cornell tvrde da sjedenje opterećuje vašu kralježnicu 90 posto više nego stajanje. Odmorite se: namjestite naslon da prati prirodnu liniju kralježnice i sjednite tako da su kukovi i koljena savijeni pod odgovarajućim kutovima.

6/ Što vam od sljedećeg može pomoći na razgovoru za posao?

  • A) Trbušnjaci
  • B) Naočale
  • C) Brada
  • D) Savršena reputacija

Odgovor: D, naravno. Ali i C. Vjerovali ili ne, novi biste posao mogli dobiti zbog – brade. Jedno je istraživanje pokazalo da su aplikanti za posao koji su na profilnoj fotografiji Linkedina imali bradu doživljeni kao iskusniji od onih glatko izbrijanih.

7/ Bit ćete produktivniji ako vam je stol…

  • A) Minimalistički pospremljen
  • B) Uređen s ukusom
  • C) Kao da ste kod kuće, samo opušteno

Odgovor: C Uredan ured ne pomaže da obavite više posla. Istraživanje Sveučilišta Exeter pokazalo je da su djelatnici čija su radna mjesta bila ukrašena fotografijama i biljkama bili 17 posto produktivniji od onih s minimalistički uređenim radnim okruženjem. Ali oni koji su zatrpali svoje radno mjesto – od momčadskih zastavica do postera – bili su najproduktivniji, čak 32 posto bolji od onih s urednim radnim stolom.

8/ S opakim ćete se šefom bolje nositi ako…

  • A) …mu proturječite
  • B) …ne ulazite u raspravu

Odgovor: A Istraživanje Sveučilišta Ohio pokazalo je da su oni koji su spremni “počupati se” sa šefom zadovoljniji i  poslom, odaniji poslodavcu i poštovaniji kod kolega.

9/ Prestat ćete jesti zbog stresa ako…

  • A) Pijete više vode
  • B) Dulje spavate
  • C) Prestanete ići na posao

Odgovor: B Stres na poslu uništava vam raspoloženje i samokontrolu, o čemu mogu svjedočiti svi oni koji su nakon posla došli kući i već s vrata “ubili” vrećicu čipsa. Ali istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Applied Psychology tvrdi da vas dobar spavanac čini otpornijima na stres na poslu i naporne kolege/klijente. Stoga, umjesto sredstva za smirenje, birajte raniji odlazak u krevet.

10/ Kad je pred vama deadline, u teretanu krenite…

  • A) Rano ujutro
  • B) Tijekom pauze za ručak
  • C) Tek kad obavite sav posao

Odgovor: B Ne znači da ste dezertirali – jer obavljate posao. Švedsko je istraživanje pokazalo da su ispitanici nakon treninga postajali produktivniji. Čak i kratka energična šetnja smanjit će tjeskobu i nabrijati vas da “pojedete” deadline.

 

REZULTATI:
0 do 3: IZVAN UREDA
Možda niste usredotočeni. Prigrlite ludista u sebi utišajte tehnologiju. Jedno je istraživanje pokazalo da istovremena priključenost na nekoliko različitih izvora elektroničkih informacija ozbiljno umanjuje vašu sposobnost koncentracije i pamćenja.

4 DO 7: RADITE NA TOME
Znate osnove, sad se bacite na nadgradnju. Istraživanje Sveučilišta Washington pokazalo je da je meditiranje ne samo pomoglo zaposlenicima zadržati fokus na poslu nego ih je i učinilo otpornijima na stres kad je trebalo raditi više stvari istovremeno.

8 DO 10: ZAPOSLENIK MJESECA
Pravi ste majstor, stoga se malo odmorite. Istraživanje objavljeno u časopisu Human Performance otkriva da su mlađi djelatnici bili usredotočeniji kad bi se vratili poslu nakon što su – za kratke pauze – neobavezno surfali bespućima interneta.

 

 

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh