Hoćete li ikada biti šef?

Korporativna ljestvica zna biti nemilosrdna. Provjerite imate li sve što vam treba za uspon.

Rekli ste da ćete završiti projekt do petka. Hoćete li uspjeti?

DA: Pribavite nove, odgovornije zadatke dokazujući da uspješno rješavate već zadane. Bez obzira na vrstu zadatka, obavite ga kvalitetno i na vrijeme.

NE: Napravite popis svih svojih zaduženja i zabilježite po dva ključna segmenta za svako zaduženje, a to su rok i sljedeća konkretna akcija (“Obvezno pošalji taj e-mail Borisu iz marketinga”). Nakon što obavite prvo zaduženje po redu, popisu dodajte novo. Svakog petka napravite reviziju svog popisa, bilježeći svoje prioritete. Provjerite da niste zanemarili nešto važno.

Prepoznaje li vas šef u liftu?

DA: Poslodavci vole zapošljavati suradnike koje već poznaju, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Northwestern. Kada se otvori novo radno mjesto, želite biti prva osoba koje će se šef sjetiti.

NE: Kada sretnete nekog nadređenog u liftu ili kantini, započnite razgovor o nekom njegovu ili njezinu projektu ili prezentaciji. Ili uz pomoć društvenih medija (Facebook, LinkedIn i sl.) doznajte dijelite li sa šefom kakav zajednički interes pa uz pomoć toga zapodjenite razgovor: “Navijate za Slaven Belupo? Uništavaju u Kupu ove sezone.”

Možete li objasniti kako vaše slabosti utječu na vaš posao?

DA: Ne možete se poboljšati ako niste svjesni svojih nedostataka. Napredovanje podrazumijeva okruživanje ljudima čije će kvalitete “pokriti” vaše mane.

NE: Zamolite svog šefa (ili kolegu kojem vjerujete) da izdvoji vaše najveće kvalitete i mane te da vam savjetuje kako da se poboljšate. Postavite im isto pitanje nakon šest mjeseci kako biste vidjeli jeste li napredovali.

Planirate li sve korake prije početka novog projekta?

DA: Strateško promišljanje o vremenu i energiji potrebnoj za ispunjavanje nekog projekta pomoći će vam da se u budućnosti nosite s mnogo većim izazovima, poput većeg broja zaposlenika i većeg proračuna.

NE: Pitajte šefa koji su glavni ciljevi vašeg odjela pa u skladu s tim izdvojite tri do pet smjernica važnih za vaš dio posla. Ako trošite vrijeme na nepotrebne zadatke, stavite ih na “crnu listu” stvari koje ne smijete raditi kako biste ostali usredotočeni na bitno.

Nadahnjujete li ljude s kojima radite?

DA: Morate dokazati da posjedujete vještine organiziranja i podjele poslova koje vaše suradnike čine maksimalno motiviranima i produktivnima. Vi ste na vrhu, zbog čega ćete podnijeti krivnju ako podbace ili pokupiti vrhnje ako uspiju.

NE: Kako biste stekli iskustvo u vodstvu, u slobodno vrijeme pokušajte voditi malonogometnu ekipu. Tako ćete izoštriti svoje komunikacijske vještine i empatiju, što će vam uvelike pomoći u vođenju ureda jednog dana.

Čestitamo!

Ako ste stigli dovde, spremni ste preuzeti odgovornost. Nemojte se opustiti: svi čekaju da vide vaše rezultate. Postavite jasne ciljeve svojim suradnicima, odredite što je točno čija zadaća i što trebaju kako bi uspjeli u tome.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh