Je li moguće unositi previše bjelančevina?

Kao građevinski materijal za mišiće, bjelančevine su postale fetiš, podjednako zahvaljujući globalnim trgovačkim lancima i sveznajućoj ekipi iz lokalne teretane

Gutanje cijelog pečenog pileta tijekom jednog obroka neki (uski) krugovi proglasit će vrhunskim umijećem, baš kao i lizanje proteinskih sladoleda, koji su prošlo ljeto postali jednako popularni kao “stomak-eliminator” osamdesetih godina prošlog stoljeća.

Uglavnom, želite li kratak odgovor, on glasi “da”; moguće je pretjerati i s dobrim stvarima.

Stručnjaci se slažu da vam je potrebno otprilike 0,75 grama bjelančevina po kilogramu tjelesne težine, što znači da čovjek težak 80 kilograma dnevno treba unijeti oko 60 grama bjelančevina. Ako je tijelo izloženo većem naporu, povećava se i potreba za unosom bjelančevina. Čovjek iste težine koji umjereno trenira, tvrde nutricionisti, u organizam treba unijeti oko 110 grama bjelančevina na dan. Prekoračite li ovu brojku, prednosti nestaju.

Jedno je istraživanje pokazalo da oni ispitanici koji su dnevno unosili više od 1,62 grama bjelančevina po kilogramu nisu statistički bitno povećali mišićnu masu u odnosu na one koji su se normalno hranili. Proteinski shakeovi, sladoledi i odresci imaju svrhu, ali – jedete li tri uravnotežena obroka dnevno – nećete ostati uskraćeni. Pretjerate li, vaše će se tijelo boriti kako bi razgradilo suvišne bjelančevine pa bi se moglo dogoditi da ih počne skladištiti kao masne naslage.

U svakom slučaju, sve je u mjeri!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh