Sljedeći se mjesec penjem na 2500 metara. Kako da se aklimatiziram?

Trenirajte u toplom jer tijelo na toplinu reagira tako da vaš krvotok priprema za dodatne potrebe za kisikom - točno ono što vam treba na visinama...

Pojačajte grijanje. Hipertermički trening (korištenje topline) odavno je poznat kao trening koji poboljšava vašu kardiovaskularnu formu – a nova istraživanja pokazuju da pomaže i pri bržem aklimatiziranju na velike visine.

“Na staničnoj razini, stres je stres, bio on uzrokovan toplinom ili niskom razinom kisika”, tvrdi Oliver Gibson iz londonskog Centra za ljudska radna svojstva Sveučilišta Brunel. Vaše tijelo na visoke temperature reagira stvaranjem “bjelančevina toplinskog šoka”, koje učvršćuju crvena krvna zrnca i poboljšavaju krvotok kako bi mišićima osigurale dodatnu količinu kisika – što se događa i prilikom aklimatizacije na visinu.

Gibson tvrdi da najbolji rezultat donosi dnevno 30-minutno vježbanje na temperaturi od 38 stupnjeva (nakon čega se pri istoj temperaturi trebate 30 minuta odmarati).

Stavite biciklistički trenažer u malu prostoriju i upalite grijanje. Ili se dodatno “zabundajte” prije trčanja – istraživanja pokazuju da je efekt sličan. Ako primijetite znakove nadolazećeg srčanog udara (neobično brz srčani ritam ili ubrzano disanje, izostanak znoja, vrtoglavica, mučnina), stanite, popijte tekućinu i stanite pod hladan tuš.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh