Klopke u klopanju pred televizorom – možete pojesti čak 71% više!

Vaš mozak podsvjesno povezuje hranu s vremenom pred ekranom, pa se može dogoditi da istrenirate sami sebe da čim sjednete na kauč, počnete žudjeti za jelom...

Jedenje uz istodobno gledanje TV-a može za liniju biti čak i opasnije od jedenja u baru. Studija provedena na University of Massachusetts Amherst pokazala je da se jedenjem pred ekranom unos  visokokalorične hrane može povećati do 71 posto.

Još i gore: “Vaš mozak podsvjesno povezuje hranu s vremenom pred ekranom, pa se može dogoditi da istrenirate sami sebe da kad sjednete na kauč, počnete žudjeti za jelom”, kaže D. Jackson Blatner. Vrlo brzo hranu ćete u sebe trpati zbog navike, a ne gladi.

SVAKAKO ZBJEGNITE

  • Prvo i osnovno, ugasite sve to što odvlači pozornost. A potom uživajte u hrani; to jača osjećaj sitosti, kaže dr. Mohr.
  • I nikad nemojte jesti iz posuda u kojima ste gotovu hranu donijeli kući. Na Cornellu su otkrili da kad jedu s papirnatih tanjura i piju iz plastičnih čaša, ljudi imaju osjećaj da samo usput grickaju – stoga je veća vjerojatnost da će poslije toga poželjeti “pravi obrok”.
  • Ako već morate grickati pred televizorom, neka su vam nadohvat ruke pistacije. “Otvaranje ljuske i čišćenje ploda usporava vas te ostavlja vizualni podsjetnik koliko ste toga već pojeli”, kaže dr. Mohr.

MALI EKRANI – VELIKE TRBUŠINE

Jedete li samo dva obroka tjedno pred TV ekranom, u godinu dana možete se udebljati 5 kg. Razlog: pred ekranom unosite nekoliko stotina kalorija više. To se odnosi na sve ekrane, npr. i kompjutorske, ističe Dawn Jackson Blatner. “Ako tijekom jela niste usredotočeni na hranu, struk vam je u opasnosti.”

KLOPKE U KLOPANJU:

U DRUŠTVU FRENDOVA  59% više kcal
Kad grickate s frendom, veća je vjerojatnost da ćete pojesti više keksa i krekera nego što biste ih gricnuli da ste s nekim u koga ste zaljubljeni.

ŽDERANJE NA AUTOPILOTU 16% više kcal
Ako ste svjesniji broja svakodnevnih odluka vezanih uz hranu i piće, opreznije birate ono što ćete jesti i piti.

BRZO TRPANJE 11% više kcal
Usporite: ako tjesteninu pojedete brzo (npr. u 9 min), pojest ćete je više nego oni koji je jedu lakšim tempom (22 min). Pomoći će vam ako pripremite veću i nezgrapniju tjesteninu (mašnice, makarone, debele rezance…)

VELIKI TANJURI 12% više kcal
Kad jedete iz velikih posuda, vjerojatnije je da ćete pojesti više, čak i ako je u obje posude jednaka količina hrane. Čuvajte se malih dubokih zdjelica u koje stane puno, puno više no što nam se čini.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh