Imam li deficit pozornosti zbog mobitela?

Riješite se ovisnosti o buljenju u mobitele

Moja 7-godišnja kći čita mi prije spavanja. Pažljivo je slušam, pomažem oko zaguljenih riječi i nudim nježno ohrabrivanje – e, da, i za to vrijeme gledam rabljena vozila na Njuškalu.

Nisam odgojio budalu: “Prestani piljiti u mobitel, tajo.” Možete na mobitelu čitati Tolstoja ili voditi telefonske razgovore sa svojom majkom. Ali ne činite to, u pravilu. Gledate gluparije, igrate stupidne igre i snimate fotke svoje blesave face, šatro bez majice pratite napredak od trenkanja.

Kad me obuzme dosada ili frustracija, ili sam osamljen, osjetim u džepu to pomagalo. Poriv da pogledam nikad me ne prestaje svrbjeti. Neurokemijski užitak upotrebe pametnih mobitela, priljev sitnih nagrada i eskapističke besmislice koje stvaraju naviku, sličan je onome kod aparata u kockarnicama. Zamislite da ste patološki kockar s kasinom u svojem džepu.

Autor knjige o ovisnosti o skretanju pozornosti, dr. sc. Alex Soojung- Kim Pang, preporučuje da se isključite pomoću zen-meditaciji sličnom režimu “kontemplativnog računanja”.

  • Ugasite gotovo sva smetala. Utišajte signale nebitnih osoba i aplikacija.
  • Instalirajte na mobitel aplikaciju za meditiranje ili vježbe usmjerene svjesnosti, kao što su Insight Timer ili MindBell, koje vas podsjećaju da pauzirate.
  • Koristite softver koji miče stranice za dangubljenje. I prisilite se redovito trijezniti od svih mogućih ekrana kako biste smanjili njihovo djelovanje na rasipanje uma.

“Nemojte to napraviti samo jednom i proglasiti pobjedu”, kaže dr. Pang. “Um trebate trenirati da bi se on naviknuo na to i imao od toga koristi.”

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh