Kako izbalansirati treninge trčanja i vježbe snage?

Nakon napornog tjedna i istrčane dužine od 27 km naš kandidat za New York City maraton, Mario Malčak, mislio je kako je zaslužio tjedan 'odmora' no njegov je trener u Biotreningu imao drugačije planove

S trenerom Segijem iz Biotreninga dogovorio sam kako ćemo u tjednima s kraćim dionicama imati nešto jače treninge snage i obrnuto – kada su veće dužine nešto lakše treninge snage kako bismo ih uspješno izbalansirali. Ovaj tjedan me prema tome dočekao naporan trening u Biotreningu, a zato me idući tjedan čeka dužinski trening od 30-ak km.

Trening u Trčaoni u ponedjeljak počeo je lagano, 30 minuta na konverzacijskom tempu, odnosno ukupno – svega 5 km. No, toliko je bilo vruće da sam jedva i to uspio istrčati. Trener je zbog sparine čak razmišljao i da otkaže trening, ali smo ga ipak ‘samo’ skratili sa 35 na 30 minuta. Toliko je bilo vruće da se čak i zaleđeni izotonični napitak Hidra ISO uspio odlediti i ugrijati u tih 30-ak minuta, no definitivno mi je ‘spasio život’.

Za svaki slučaj sa sobom uvijek nosim i ljekoviti naljepak Itami – prvi diklofenak naljepak na našem tržištu. Inače, Itami se koristi protiv akutnih bolova kod istegnuća, uganuća, udaraca i različitih sportskih ozljeda, a djeluje čak 12 sati – što je i više nego dovoljno da se istrči maraton! (Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svog liječnika ili ljekarnika.)

 

U srijedu smo odradili 7 km s laganim ubrzanjima svaki kilometar. Trening sam započeo s B grupom na tempu 6:00, pa 5:50, pa 5:40 i onda sam se priključio A grupi na tempu 4:50, pa 4:40, 4:30 i na kraju 4:20. Sam prijelaz s 5:40 na 4:50 bio mi je malo težak ali mi je drago da sam uspio odraditi s njima trening do kraja. Shvatio sam ono što sam znao i prije, da bi mogao treninge odrađivati s njima, ali mi je njihov start previše brz!

Više mi odgovara krenuti sporijim tempom pa onda kasnije ubrzati. Mislim da ću planirati takav tempo i za maraton. Pogotovo jer je prvi dio rute gužva i uzbrdica preko mosta pa stvarno ne bi smio previše poletjeti i ‘istrošiti’ se. Kako trenutno razmišljam, plan mi je prvih nekoliko kilometara trčati bliže tempu 6:00-6:15, a kasnije ubrzati do 5:35 i lagano sustizati ‘pejsera’ za cilj od 4 sata. Za sada je to samo želja, a vidjet ćemo kako će na kraju ispasti, stvarnost je ponekad sasvim drugačija. No, optimističan sam, vjerojatno i zahvaljujući tenisicama u kojima trčim – Saucony Triumph ISO5 – najudobnijim i jalaganijim tenisicama na tržištu. Zahvaljujući udobnim zračnim jastucima i EVERUN uloškom cijelom dužinom tenisice, zaista je užitak trčati u njima.

Za petak je ostala dužina od 14 km na laganom tempu što sam odradio rano ujutro oko 5:20 da iskoristim jutarnju svježinu. Jedva čekam da počne i nešto hladnije vrijeme kako bi trenirao u ‘realnijim’ uvjetima kakvi me čekaju na stazi. Malo sam istraživao povijest temperatura i vrijeme na dan utrke na New York City maratonu i drago mi je da je uglavnom bilo suho vrijeme, a temperatura između 7 i 15 stupnjeva – što je puno bolje za trčanje od 30-ak koliko je u prosjeku ovog ljeta u Hrvatskoj.

S obzirom da je cijeli tjedan bio ‘laganiji’ što se tiče trčanja odlučio sam ‘ubaciti’ i četvrti trening, i to u petak navečer s redovnom B grupom Trčaone. Trčali smo 11 km na tempu 5:33.

I dalje pazim što i koliko jedem, drago mi je da mi je to ušlo u naviku, a uz prehranu sam počeo uzimati i prirodni dodatak prehrani Almagea Motion support+ koji je namjenjen za zdravlje kostiju, hrskavice i mišića, a to je i ono što mi najviše pati u svim ovim treninzima. Moram se pohvaliti kako sam u zadnjih gotovo 3 mjeseca skinuo 13,5 kg, ali uz držanje plana prehrane želim dotjerati tjelesnu formu do idealne!

 

 

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh