Dnevnik maratonca (4): Je li naš kandidat položio prvi test iskušenja?

Godišnji odmor uglavnom je pravi izazov i test volje za svakog trkača i sportaša. Što mislite, je li Mario Malčak uspio na putovanju u Armeniji i Gruziji slijediti plan priprema za New York City maraton?

Proteklih 10-ak dana prohujalo je pokraj mene kao da se nikad nisu ni dogodili. Odmor je završio prije nego što je i počeo, ali moram priznati da sam se ipak uspio malo odmoriti. Armenija me oduševila koliko netaknutom prirodom toliko i raznim atraktivnim lokacijama koje sam obišao, ne računajući glavni grad (Tatev, Khndzoresk, Karahunj, Sevan, Garni, Geghard, Tsaghkadzor…).

Svakodnevni izleti, nažalost, nisu mi ostavili prostora za trkačke treninge kako sam se nadao. Srećom je Samsung Galaxy Active pratio sve te izlete i brojao korake kojih je bilo značajno više nego tijekom radnog dana, a i razinu stresa koja je, naravno, bila drastično manja nego inače.

Srećom uspio sam tijekom odmora nekoliko puta odraditi vježbe mobilnosti i stabilnosti. Još kod prvog susreta s ekipom iz Biotreninga odradili smo dijagnostiku te su zaključili kako bi trebao dosta popraviti određene segmente, prvenstveno pokretljivost kukova, mišića stražnje strane natkoljenice te razviti jakost i aktivirati gluteus.

U analizi koju su mi poslali naveli su 5 vježbi za miofascijalno opuštanje koje je preporučljivo raditi barem jednom tjedno kao zaseban trening oporavka, u kombinaciji s treningom mobilnosti i istezanjem. Trener Matej Išasegi (zvani Segi) koji se brine za svaki moj trening posebnu važnost daje baš ovim vježbama, te sam u pravilu svaki trening u Biotreningu počinjao i završavao baš s tih 5 vježbi – što dovoljno govori koliko je to važan aspekt priprema.

Drugi dio bitnih vježbi su vježbe mobilnosti kao primjerice, ekstenzija na sanduku, toe touch, vježbe istezanja stražnje strane natkoljenice i slično, dok se treći dio vježbi fokusirao na stabilnost kao npr. mali most s mini bandom, jednonožni mali most, plank, bočni plank, anti lateralna fleksija – klek, anti rotacija u iskoraku, čučnjevi s gumom… Svih tih vježbi ima jako puno.

Zato je tu Segi koji pazi da svaki trening odradim kako treba i da se svaki put fokusiram na druge vježbe. Čak i dok je bio na godišnjem odmoru poslao mi je na WhatsApp popis vježbi s brojem ponavljanja koje trebam odraditi. Ma gdje drugdje uopće ima tako dobrih trenera? Kako to, primjerice, izgleda vidi se na slici niže:

Ipak, tjedan nije prošao bez trčanja! Kako sam se vratio s puta u subotu popodne iskoristio sam nedjelju ujutro za laganu dužinu od cca 11 km na tempu 5.23. Cijelo vrijeme trčanja razmišljao sam kako bi bilo idealno ako bi ciljao (i uspio) cijeli NYC maraton trčati na tom tempu jer bi onda sigurno rezultat bio ispod 4 sata. Iako sam sam sebi obećao da se neću opterećivati tempom, kako se ne bi u startu ‘preforsirao’ pa na kraju završio hodajući. Vidjet ću kako će napredovati pripreme, vremena još ima dovoljno da unaprijedim tempo, a svakako trebam povećati i kilometražu.
Od idućeg tjedna svi se treninzi uredno nastavljaju – punom parom!

 

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh