Zašto s razvojem fleksibilnosti treba započeti – što ranije?

U raznim diskusijama i čitajući na portalima često se navodi kako su fleksibilnost i mobilnost (pokretljivost) sinonimi. No, to je potpuno krivi zaključak a u čemu je razlika objasnio nam je Nikola Mitrović, osobni trener i trener adidas runnersa Zagreb

Mobilnost definiramo kao sposobnost postizanja maksimalnog opsega željenog pokreta u pojedinom zglobu, a jedan od (glavnih) preduvjeta kvalitetne mobilnosti jest i fleksibilnost.
Nju, pak, karakterizira elastičnost mekih tkiva i iz toga razloga je ona jedan od ograničavajućih faktora mobilnosti. Naime, ako fleksibilnost pojedinog mišića nije optimalna, ona će nam ograničiti i mobilnost u pojedinom zglobu. No, fleksibilnost nije jedini ograničavajući faktor mobilnosti – vrlo važni su građa zgloba i kvalitetan obrazac pokreta.

Fleksibilnost bi se trebala razvijati postupno, ali istodobno u svim mišićnim skupinama, kako ne bi došlo do disbalansa u mišićnim skupinama koje zajedno sudjeluju u nekom pokretu. Sustavni razvoj fleksibilnosti trebao bi se početi provoditi čak u predškolskoj dobi, jer je ulaskom u pubertet mogućnost za razvoj fleksibilnosti – značajno smanjena.

OSNOVNE VRSTE FLEKSIBILNOSTI:
DINAMIČKA: sposobnost dinamičkog izvođenja pokreta punom amplitudom (česta primjena u pripremi za trening)
STATIČKA PASIVNA: zadržavanje u određenom položaju bez svjesne aktivacije mišića (pomoć suvježbača)
STATIČKA AKTIVNA: zadržavanje u određenom položaju sa svjesnom aktivacijom mišića

Razvojem fleksibilnosti i kvalitete obrasca pokreta direktno utječemo na razvoj mobilnosti koja nam je jedan od važnih preduvjeta za mogućnost povećanja ekstenziteta i intenziteta treninga. Iz toga razloga nikako ne smije biti zanemareni dio razvoja forme, kako kod rekreativca tako i kod profesionalnih sportaša.

Nikola Mitrović

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh