Brza rješenja za brz metabolizam

Slijedi deset jednostavnih načina da vam se trud uložen u vježbanje vrati s kamatama.

Držite svoje mišiće u neizvjesnosti

Promjena u treningu neće vam dobro doći samo kao odmor, ona će vam i olakšati mršavljenje. “Za ekspresne rezultate u sagorijevanju sala izmjenjujte tjedne s velikim brojem ponavljanja (12 do 20) s onima s malim brojem ponavljanja (6 do 10)”, savjetuje Dave Porter, trener u centru Ultimate Performance. Radite li uvijek s velikim brojem ponavljanja, lišit ćete tijelo izazova.

“Mišići se mogu priviknuti na neki režim i dosegnuti plato, a rad s manjim brojem ponavljanja, osim toga, sagorijeva i više kalorija nakon treninga.” Promijenite izazov s vremena na vrijeme i natjerat ćete svoje tijelo da troši više kalorija u svakom treningu.

Priuštite si pojesti i malo onoga za čime žudite

Želite li izgubiti na težini, jedite što god želite – ali ne cijelo vrijeme. Gubitak nekoliko kilograma može vas natjerati da se nagradite hranom. Razlog se krije u tome što smanjivanje postotka tjelesne masnoće može rezultirati povećanom željom za hranom. Istraživanje objavljeno u časopisu Appetite pokazalo je kako se žudnja za hranom pojačava proporcionalno s gubitkom kilograma.

Rješenje? Kada ste željni neke hrane, jedite je – samo zadržite kontrolu nad veličinom porcija. I malo vam može puno značiti kad je riječ o nečemu za čime doista čeznete.

Zadržite zanimanje

Godi vam meni za gubitak kilograma? Ako vam se zamjeri stalno jesti jednu te istu hranu, veliki su izgledi da ćete pokleknuti i “udaviti” se u nečemu masnom. “Kada vam jedan režim postane dosadan, promijenite prehrambeni plan”, kaže dr. Michael Dansinger s medicinskog fakulteta Sveučilišta Tufts u Bostonu. “Veći su izgledi da ćete uspjeti u svom naumu ako uživate u onom što jedete.”

Nastavite žvakati

Ljudi koji su žvakali žvakaću gumu sat vremena na dan za ručak su unijeli manje kalorija, manje osjećali glad tijekom dana i potrošili 5 posto više kalorija dnevno jer su imali više energije, pokazala je studija Sveučilišta Rhode Island. Mirisati po metvici nikada nije bio bolji osjećaj.

Razmislite o treningu

Razmišljanje o koracima koje morate poduzeti kako biste poboljšali izvedbu na treningu može dovesti do boljih rezultata. Razmišljanje o razlozima zbog kojih biste uopće trebali trenirati (poput hlača u koje ne stanete već godinama), pak, ne može, dokazala je studija objavljena u časopisu Journal of Applied Biobehavioral Research. Zapišite što trebate činiti kako biste trčali brže pa ćete to i učiniti.

Jedite bjelančevine prije treninga

Nakon svih sati provedenih na treningu sigurno želite pokazati mišiće a ne kosti. “Želite li sačuvati mišićnu masu, a gubiti kilograme, prije žestokoga kardiotreninga u suplementu u tijelo unesite 6 do 8 g aminokiselina razgranatog lanca, osobito kada trenirate ujutro na prazan želudac”, preporučuje Dave Porter. One vam neće opteretiti želudac kao što bi to mogao ranojutarnji proteinski shake, pa ćete lakše izdržati dulje ture bez opasnosti da gubite mišićnu masu.

Izbjegnite rutinu

Navika je ili najbolji sluga ili najgori gospodar, pa i u treningu. “Ako ste prestali gubiti kilograme, promijenite trening”, kaže Porter. “Naša su tijela prilagodljiva pa će se broj kalorija koje potrošite na treningu smanjivati kako dolazite u bolju formu.” Promijenite zato program treninga svakih 6 do 8 tjedana, pa i prije, čim skontate da dremuckate za veslačkim ergometrom.

Ne izbjegavajte mliječne proizvode

Muškarci koji se pobrinu da im u režimu prehrane ne nedostaje kalcija mogu skinuti do 70 posto više kilograma i 64 posto više sala nego oni koji se brinu isključivo o smanjivanju broja kalorija. Sirom i sardinama ciljajte unijeti 1000 mg graditelja kostiju na dan. Ili jednostavno upotrijebite dodatak prehrani kako bi vam kosti i trbušnjaci ostali u top-formi.

Snizite temperaturu, otapajte salo

Spavanje u sobi u kojoj je temperatura iznad 25 °C znači da tijelo i ne mora trošiti previše kalorija kako bi održavalo svoju temperaturu”, kaže Dave Porter. Za hladnijih mjeseci smanjite grijanje u spavaćoj sobi ili ga sasvim isključite kako biste natjerali tijelo da se zagrijava samo pa s vremenom i nećete imati sala da vas grije.

Ne igrajte se s treningom

Mislite da su sportske igrice na Nintendu Wii solidan trening? Jesu, ali samo nakon pravoga u teretani. Istraživanje objavljeno u časopisu British Medical Journal pokazalo je da aktivne videoigre troše otprilike 60 kalorija u sat vremena, a to je samo 2 posto više nego klasične videoigre u kojima radite samo prstima. Ostavite svog avatara da spava pa izađite u stvarni svijet.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh