Žudi li vaše tijelo za detoksikacijom?

Mnogi ljudi će na pomisao detosikacije u glavi stvoriti sliku rigoroznog režima gladovanja uz ispijanje sumnjivih napitaka. No, detoksikacija je ipak nešto sasvim suprotno.

Ključ svega je u zdravoj, uravnoteženoj prehrani. Time smo dakle eliminirali stavku o vječnoj gladi. Saznajte treba li vašem organizmu detoksikacija te kako se ona provodi.

Postoje određeni simptomi kojima vam tijelo signalizira da nešto nije u redu. A kako bi vaše tijelo još dugi niz godina bilo vaš najbolji saveznik, o njemu se morate brinuti. Morate ga održavati baš kao što održavate svoj automobili, bicikl ili neku drugu dragocjenost.

Dakle, ako osjećate umor, primijetite promjene na koži, poput pojave akni ili suhih područja na licu, počnite sumnjati da nešto radite pogrešno. Ako uz ove simptome vaš zadah postane neugodan, tjelesni miris se promijeni te postane intenzivan, naduti ste, letargični ili vam urin zaudara, vaš organizam hitno treba čišćenje od toksina.

Kada unosimo previše nekvalitetnih namirnica poput šećera, masnoća, aditiva i drugih štetnih tvari, naše tijelo troši puno energije kako bi se očistilo od tih otrova. Nakon nekog vremena organizam izgubi toliko energije na borbu s njima da mu ne ostaje dovoljno energije za druge metaboličke procese kao niti za obranu od bolesti. Imunitet nam opada i tijelu hitno treba pomoć.

Što je detoksikacija?

Za provođenje detoksikacije nužna je kvalitetna prehrana, bogata vitaminima, antioksidansima te hranjivim tvarima kako bi se vaše tijelo očistilo od  štetnih tvari koje su se u njemu nakupile. Tu dakako spadaju i namirnice bogate vlaknima te mnogo tekućine, najbolje vode, jer pomažu u eliminaciji nakupljenih otrova te poboljšavaju probavu koja je, kako logika nalaže, vrlo bitna kada je o izbacivanju otrova riječ. Rezultati detoksikacije su povećanje energije, čišća koža, poboljšanje probave i bolja koncentracija.

Prehrana za vrijeme detoksikacije

Kao što smo već napomenuli ključ svega je pravilna prehrana. Neka se vaš detoksikacijski jelovnik bazira na visokom unosu voća i povrća kako biste unijeli dovoljno dijetalnih vlakana koja imaju važnu ulogu u detoksikaciji organizma. Od žitarica birajte one cjelovitog zrna, integralnu rižu, zob, raž, proso i ječam jer oni potiču pokretljivost crijeva. Namirnice koje su bogate ugljikohidratima konzumirajte ujutro, te za ručak, a za večeru svoju prehranu bazirajte na proteinima. Tako ćete svojem organizmu osigurati dovoljno energije koja se dobiva prvenstveno iz ugljikohidrata.

Voće je vrlo poželjno i konzumirajte ga u velikim količinama. Od voća se najviše ističe jabuka koja u sebi sadrži mnogo vlakana (celulozu, pektin, lignin…), koja smanjuju kolesterol, te sprečavaju nastanak srčanih oboljenja. Osim toga bogata je vitaminima koji jačaju imunitet i usporavaju proces starenja te mineralima i kiselinama koji potiču probavu.

Naravno nemojte zaboraviti na hidratizaciju. Za vrijeme provođenja detoksikacije, potrebno je unijeti oko dvije litre tekućine dnevno, prvenstveno vodu, nezaslađene biljne čajeve, prirodne sokove od voća i povrće bez dodanih šećera, te u obliku juha i variva. Na alkohol zaboravite, on je nepoželjan dok provodite detoksikaciju.

Isto tako, bilo bi poželjno da u detoksikacijski režim ubacite i neki eliksir za čišćenje koji ćete svakoga jutra popiti natašte. On potiče probavu i dodatno pomaže organizmu da se očisti. Takav eliksir napravite od 250 ml mlake vode, 2 žličice soka od limuna, 1 žličica javorova sirupa i prstohvata kajenskog papra. Nije toliko groznog okusa kako bi vam se moglo učiniti na prvu.

Što i kako jesti?

Povrće i voće neka vam budu glavne namirnice u prehrani. Bitno je ne preskakati obroke kako ne biste doživljavali napadaje gladi ili nagli pad energije. Isto tako izbjegavajte gladovanje; zdrave namirnice možete konzumirati tijekom cijelog dana bez straha.

Budite maštoviti u pripremi svojih obroka. Za doručak se odlučite za integralne zobene pahuljice (koje je najbolje pomiješati s vodom, ali ako vam to nije ukusno, možete koristiti sojino ili bilo koje drugo mlijeko osim kravljeg) s malo cimeta i voća po izboru. Možete pojesti i voćnu salatu od jabuka, ananasa, grejpa ili bilo kojeg drugog sezonskog voća.

Isto tako, povrtne salate možete napraviti u bezbroj maštovitih kombinacija. Naravno, morat ćete se suzdržati od masnih salatnih preljeva jer oni obiluju skrivenim šećerima, umjesto toga salatu začinite kvalitetnim maslinovim uljem i limunovim sokom.

Tople povrtne juhe također su odličan način za unos povrća. Priprema nije nimalo komplicirana; narežite povrće, kuhajte ga u slanoj vodi u koju ste dodali začinsko bilje po izboru, a kada povrće omekša sve usitnite štapnim mikserom. Proteine u obliku mesa i ribe možete ispeći na tavi, grillu, u pećnici, na pari ili ih pripremati lešo.

Barem jednom u dva mjeseca

Detosikaciju bi bilo dobro provoditi barem jednom u dva mjeseca kako biste svom organizmu priuštili režim oporavka. Briga za zdravlje mora vam biti prioritet, a zdravlje kreće od goriva koje pokreće organizam.

U današnjem ubrzanom načinu života često posežemo za lošim izborima kada je riječ o hrani, no sada kada znate kako se očistiti od nakupljenih otrova, dopustite svojem organizmu da se oporavi u nekoliko dana.

Detoksikaciju možete provoditi tri dana ili duže, a znat ćete da ste na dobrom putu kada ćete imati više energije i vidno zdraviju i ljepšu kožu. Nije komplicirano niti naporno, potrebno je samo malo samokontrole.

Što čekate? Pojedite jabuku umjesto vrećice čipsa, tijelo će vam biti zahvalno.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh