Znanstvenici objašnjavaju zašto vas ujutro sve boli

Vaš prastari madrac nije jedini krivac za bolove.

Navečer zaspite osjećajući se dobro – čak odlično – a kada se probudite ujutro, imate osjećaj kao da vas niti dizalica ne bi izvukla iz kreveta. Ujutro sve boli, a to nije samo zbog čudnih položaja u kojima spavate ili zbog lošeg jastuka.

Razlog je taj što naše tijelo suzbija upalu dok spavamo, što dovodi do bolova kada se probudimo, jer se upala, izgleda, ponovo “upali“, nalaže nova studija sa sveučilišta u Manchesteru, objavljena u časopisu Federation of American Societies for Experimental Biology.

Istraživači su proučavali ljudske i mišje stanice s upalnom bolešću reumatoidni artritis. Pacijenti s ovom bolešću znaju da simptomi variraju tijekom dana, a većina osjeća bolove i ukočenost neposredno nakon buđenja.

No, malo je poznato kako naš cirkadijalni ritam – unutarnji sat koji nam govori kada je vrijeme za spavanje, a kada za buđenje – kontrolira osjećaj boli. Istraživači iz Velike Britanije željeli su saznati više.

Otkrili su da su miševi koji su stalno bili izloženi svjetlu, imali natečenije šape i pokazivali su više markere upalnih procesa u krvi. U mraku, ti su se markeri smanjili.

“Noću se upalni markeri smanjuju i postupno se podižu ponovno ujutro“, kaže autorica studije i istraživačica sveučilišta u Manchesteru, dr. Julie Gibbs.

Ona upozorava da ova studija nije proučavala bol, ali možete pretpostaviti da veća upala znači veće bolove. “Očekujte  goru upalu i povećane bolove ujutro“, kaže.

Specifični proteini u našim stanicama određuju kucanje cirkadijalnog sata, a izgleda da je jedan od proteina povezan s kriptokromom, koji također utječe na upalu.

Ona vjeruje da će daljnja istraživanja pomoći predvidjeti vrijeme kada će se pojaviti upala i kada će protuupalni lijekovi biti najučinkovitiji. Čak bi se mogli razviti lijekovi koji bi ciljano djelovali na ovaj protein kako bi smanjili upalu, iako je to tek u daljoj budućnosti, kaže.

U međuvremenu, sada kad znate da cirkadijalni ritam utječe na bol, najlakši način nošenja s tim je da surađujete s bolovima umjesto da se borite protiv njih. “Znamo da je zdrav cirkadijalni ritam povoljan za zdravlje“, kaže Gibbs.

Što to znači? Napravite stalan raspored spavanja i držite ga se.

Neka vam vrijeme lijeganja i vrijeme buđenja budu dosljedni koliko mogu, čak i vikendom.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh