Želite smršaviti? Prvo nadmudrite svoj mozak!

Svi znamo koliko je teško izgubiti višak kilogram, posebno šlaufe oko trbuha - jer vaše tijelo brani salo poput kakvog dvorca na okruglom brežuljku

Za lošu figuru možda nije bitno ono što se događa u vašem trbuhu, nego ono što se događa u vašoj glavi.

Teško je izgubiti visceralno salo jer vaše tijelo brani salo poput kakvog dvorca na okruglom brežuljku, i to pomoću hormona koje salo izlučuje, a u moždanim krugovima kontroliraju vaš apetit. To se događa zato što je u uvjetima bijede i gladi masno tkivo ključno za preživljenje, pa i za evoluciju.

Čini se da je zbog toga u vašem tijelu opstao ugrađeni mehanizam kojim vaše tijelo gomila zalihe energije za crne dane. Vaši preci, koji su mogli iz minimuma hrane izvući većinu masti i pohraniti je na najštedljiviji mogući način, imali su gensku prednost nad rasipnicima. Tijelo koje je spremno za najgore nije u korak s vremenom izobilja, supermarketima krcatim kaloričnom hranom, ni s restoranima u kojima su porcije nepotrebno goleme. S druge strane, u našem okolišu nema pretjeranih napora kao što su bili skupljanje hrane ili lov.
No tijekom života vaše tijelo s 99-postotnom točnošću prilagodi unos i izdavanje energije, kaže dr. Michael Schwartz, zamjenik ravnatelja na Institutu za šećernu bolest na Sveučilištu Washington. Međutim, ni najbolje poštiman sustav ne može kompenzirati polagano debljanje zbog beskrajnog bombardiranja kalorijama. Gruba je procjena da “većina pretilih ljudi ne dobije više od 2 kilograma masnog tkiva godišnje, no to se gomila više od deset godina”, kaže dr. Schwartz.

Hakirajte svoj metabolizam
Postoje dokazi da hranjenje u ograničenom ranom dijelu dana donosi manje debljanja nego konzumacija hrane kasnije u danu.

Nedavni pokus testirao je dijetu 16:8 – 16 sati posta i 8 sati za jedenje u danu. Istraživači su skupini od 23 pretile osobe dali naputak da jedu bilo što između 10 i 18 sati, no u ostalo vrijeme da se drže konzumacije vode i beskaloričnih napitaka. Nakon 12 tjedana takvog dijetnog režima dobrovoljci su jeli 300 kalorija manje u danu nego što ih je konzumirala kontrolna skupina te su skinuli 3 posto tjelesne težine – dovoljno da im opadne visceralno salo, značajno u odnosu na kontrolne.
Nitko se od ispitanika nije žalio na dijetu, što znači da im je bilo lako slijediti režim. Znanstvenici kažu da je za popravljanje zdravlja metabolizma nasušno da ljudi mogu slijediti uputu i izdržati tako na duge staze.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh