Želite li se skinuti sa šećera?

Previše slatkoga može vam poremetiti ravnotežu unesenih i potrošenih kalorija te uzrokovati debljanje kao i niz zdravstvenih tegoba. Ali skidanje s tog "bijelog" doista je teško

SVEJEDNO držite li uz radni stol dvolitrenu bocu slatkoga gaziranog napitka ili samo želite izbjeći “prazničnih pet” (vidi i: debljanje, blagdanski keksi), već znate da je dobra ideja skresati šećer. Previše slatkoga može vam poremetiti ravnotežu unesenih i potrošenih kalorija te uzrokovati debljanje kao i niz zdravstvenih tegoba. Ali skidanje s tog “bijelog” doista je teško. Iako ovisnost o šećeru nije službeno priznat poremećaj, istraživanje pokazuje neurokemijske sličnosti između načina na koje droge i šećer utječu na mozak. One uključuju simptome poput pretjerane konzumacije, žudnje, tolerancije i povlačenja.

Neki stručnjaci preporučuju nagao i potpun prekid konzumacije, dok ostali savjetuju postupno smanjenje. Svaki od tih pristupa može djelovati, kaže registrirana dijetetičarka i nutricionistica Karen Ansel, autorica Healing Superfoods for Anti-Aging. Prikazujemo što se događa kada to učinite.

 

Prva 24 sata 

SOS! SOS!

SIMPTOMI
Možda će vam biti teško. Bit ćete umorni i letargični. Želje za slatkim mogu postati češće i/ili intenzivnije. To su dobri znakovi. Inzulin, hormon koji regulira glukozu, opada kako bi postao stabilniji. To znači da, naposljetku, više nećete prolaziti cikluse skokova i padova, kaže dr. Brian Quebbemann, barijatrijski kirurg iz Kalifornije.

ŠTO TREBA UČINITI
Razmislite kada tijekom dana posežete za slatkim i razvijte strategije što biste umjesto toga mogli raditi. “Većina nas može točno odrediti kad jedemo hranu za koju poželimo da je nismo jeli”, kaže Ansel. Ako vam je šećer potreban za poslijepodnevno podizanje, mogli biste sličan poticaj naći u kavi ili čaju. Požderete li punu posudu sladoleda nakon posla kao ispusni ventil, u to vrijeme u raspored ubacite šetnju.

Sljedeća tri do pet dana

OPERACIJA SMANJENJE

SIMPTOMI
Mogući su neprestan umor, glavobolje, možda mišićni grčevi – ali iskusit ćete i neke koristi. Krvni bi vam se tlak mogao stabilizirati, kaže dr. Eric Pham, kirurg u bolnici St. Joseph u Orangeu u Kaliforniji. Porast će vam razina adrenalina te pomoći da se u šećer razgradi glikogen pohranjen u organizmu, kaže dr. Quebbemann.

ŠTO TREBA UČINITI
Udvostručite unos složenih ugljikohidrata kao što su oni iz zelenog lisnatog povrća, cjelovitih žitarica, avokada i svježeg voća. Zamjenjivanjem dodanih šećera složenim ugljikohidratima stabilizirat će vam se razine inzulina. Tako “ne dobivate glavobolje. Nema naglih padova energije. Neprestano imate višu razinu energije”, kaže dr. Quebbemann. Nastavite tako.

 

Iduća dva tjedna

TEŠKO OSTVARENA POBJEDA!

SIMPTOMI
Ushićenje. Usredotočenost. Smirenost. Možda povremena želja za slatkim, ali ništa što ne možete preživjeti. Jedino što bi vas moglo mučiti jest “Koliko dugo mogu izdržati”. Dobro pitanje.

ŠTO TREBA UČINITI
Ako mislite popustiti želji za slatkim, to isplanirajte, kaže Ansel. Kad znate da ćete u jednom trenutku pojesti nešto slatko, to vam može pomoći da šećer ne unosite cijelo vrijeme. “Planirajte kad ćete jesti slatko. I točno isplanirajte što ćete jesti”, ističe. Tada – a to je ključan dio – “to morate pojesti izvan kuće. Otiđite negdje gdje ćete to trebati naručiti, tako se ne možete vratiti po repete”. Također, nemojte sebe tlačiti: “Postoji li spektar zdrave prehrane, većina je nas na jednom kraju, a zdravo na drugom. Već i dolazak do sredine bio bi sjajan.”

 

Komentari

▲ Povratak na vrh