Zašto sagorijevate manje kalorija kada ste umorni?

Manjak sna vjerojatno uništava vaš metabolizam

Preskakanje sna može uzrokovati povećanje vašeg trbuha: manjak sna može poremetiti rad vašeg metabolizma, prema novom istraživanju objavljenom u časopisu Obesity.

Ako pet dana uzastopce spavate samo četiri sata, vaš metabolizam se usporava – time se broj kalorija koji vaš organizam sagorijeva u fazi mirovanja usporava za približno tri posto. To je jednako sagorijevanju 42 kalorije, koliko ima jedna Snickers čokoladica.

Razlog zbog kojega je tome tako nije potpuno jasan ali se pretpostavlja da je vezan uz homeostazu – zadaću vašeg organizma da sve drži u ravnoteži. Budući da ste duže budni u danu nakon loše prospavane noći, vaš organizam to kompenzira smanjenom potrošnjom kalorija tijekom idućih nekoliko dana, kaže glavna autorica istraživanja doktorica Andrea Spaeth s Sveučilišta Perelman u Pennsylvaniji.

Zbog toga ste podložniji unosu većeg broja kalorija no što vam je potrebno, a za to je zaslužna kombinacija usporenog metabolizma i toga što zbog pospanosti dolazite u veću napast jesti nekvalitetnu brzu hranu.

Nadalje, jedno od istraživanja doktorice Spaeth je pokazalo da nakon loše prospavane noći, ljudi po danu unesu čak i do 500 kalorija više nego inače, vjerojatno zato što manjak sna podiže razinu hormona koji su zaslužni za osjećaj gladi, dok otupljuje hormone zaslužne za osjećaj sitosti.

”Sve u svemu, tada se nalazite u pozitivnom energetskom balansu koji donosi nakupljanje kilograma tijekom vremena”, kaže Spaeth.

Dobra vijest je to što se učinci lošeg spavanja na vaš organizam mogu poništiti vrlo brzo. Nakon samo 12 sati kvalitetnog sna, metabolizam se vraća u normalu.

Komentari

▲ Povratak na vrh