Vrijeme je da se prene

Ne možete vratiti minula vremena, ali možete zaštititi svoje tijelo od zuba vremena. Uočite i porazite rane znakove upozorenja da starite kako biste dulje imali optimalno zdravo tijelo.

Kralježnica

Vrijeme buđenja: Tupa bol dan nakon teške aerobne tjelovježbe. “Mišići koji vam podržavaju kralježnicu normalno slabe od sredine dvadesetih, što može rezultirati grbljenjem i uklještenjem živaca ako ne djelujete”, kaže Garry Trainer, londonski osteopat.

Preduhitrite sat: Investirajte u dobar radni stolac s potpornjem za leđa. Ako vam uredska pravila ne dopuštaju da sjedite na lopti za pilates, nabavite jastučić za sjedenje. “Takvi potpornji stalno stabiliziraju mišiće koji podupiru kralježnicu pa sjedite uspravno umjesto da se grbite”, kaže Trainer. Usto, teže ćete zaspati na poslu.

Oči

Vrijeme buđenja: Kad vam ruke nisu dovoljno dugačke da biste jasno vidjeli što piše na iPodu, a još k tome skrećete u posljednjem trenutku u zavojima, riječ je o jasnom znaku staračke makularne degeneracije. “To se događa kad vam stanice mrežnice prestanu dobivati dovoljno vitalnih nutrijenata te ne uspijevaju ukloniti štetne nusprodukte”, kaže profesor Andrew Lotery sa zavoda za oftalmologiju Sveučilišta Southampton.

Preduhitrite sat: Posjetite okulista – i omiljenu kumicu na placu. “Narančaste namirnice bogate beta-karotenom kao što su batat, mrkve i marelice poboljšavaju dotok krvi do stanica mrežnice te ubrzavaju njihovo ozdravljenje”, kaže dr. Lottery. Sada vam je vjerojatno jasno, kad kažemo narančasto, ne mislimo na jaffa-kekse.

Koža

Vrijeme buđenja: Pjege ili ljuštenje kože koje nikako da prođe. “Bilo kakva promjena oblika ili veličine madeža trebala bi vam biti alarmantna”, kaže Nick Lowe, dermatolog iz londonske Sveučilišne klinike. “Jedino u Australiji mladi muškarci revno stavljaju kreme za sunčanje, a broj melanoma svagdje raste.”

Preduhitrite sat: Mažite se veći dio godine. “UVA zrake mogu proći i kroz guste oblake te oštećuju dublje slojeve kože, pa ona potiho stari”, kaže Lowe. Nosite kremu sa zaštitnim faktorom od barem 20 kako ne biste prerano nalikovali na Keitha Richardsa.

Zubi

Vrijeme buđenja: Osjećaj da su vam usta priključena na HEP-ovu električnu mrežu dok pijete čaj. “Zaštitni sloj cakline s vremenom se stanjuje, stoga živci postanu izloženiji”, kaže dr. Phil Stemmer iz Britanskog stomatološkog društva. A budući da zubara u mreži HZZO-a ima koliko i zuba u kokoši, i novčanik bi vam mogao jednako patiti.

Preduhitrite sat: “Perite zube prije doručka. Tada nemojte isprati usta, već samo ispljunite pjenu, pa će vam ostati više fluora za jačanje cakline”, kaže Stemmer. “Nemojte prati zube nakon što pijete voćni sok: kiselina privremeno slabi caklinu.” Što znači da biste je mogli očetkati i ubrzo pljuckati zube.

Koljena

Vrijeme buđenja: Oticanje na kojem bi vam pozavidjeli neki drugi dijelovi. “Problemi s koljenima uzrokuju da dodatna sinovijalna tekućina treba štititi zglob”, kaže fizioterapeutkinja Paula Coates. Najčešća tegoba je tzv. trkačevo koljeno, kad je patela na krivome mjestu te stoga šmirgla kraj bedrene kosti umjesto da klizi po njemu.

Preduhitrite sat: Prije treninga se rastegnite. “Stanite prekriženih nogu, sa stopalima jednim pokraj drugoga, sagnite se pokušavajući dodirnuti nožne prste”, kaže Paula Coates. Tako ostanite pola minute i ponovite tri puta za svaku nogu. Uspravite se potom i pokušajte otkriti gdje je nestala vaša ekipa.

Komentari

▲ Povratak na vrh