U planine po formu i svjež zrak!

Planinarenje nemilosrdno topi sve masnoće u tijelu – bez grižnje savjesti možete putem rezati slaninu, a u planinarskom domu pojesti grah s kobasicom... pa i repete

„I kako ide to hodanje?“, „Meni se to čini dosadno“, „A što radite kad dođete na vrh?“, „Ma vi se gore idete napiti“, bili su samo neki od komentara prijatelja iz društva nakon što smo upisali planinarsku školu i krenuli na organizirane izlete prije desetak godina.

Istina, planinarstvo se može opisati kao hodanje, ali nikako dosadno. Vrh planine je cilj svakog pohoda u visine, ali nikako ne jedini, a kamoli glavni razlog. Uostalom, ljepota je u putovanju, a ne u dolasku na cilj. A kad ste došli na cilj, ima li što ljepše nego nagraditi se kuhanim vinom, pivom ili čajem s rumom? U sljedećim redcima ćemo vam pokušati dodatno približiti jedan od najpopularnijih načina spajanja ugodnog s korisnim.

Planinarstvo se ne može okarakterizirati kao sport, prije svega zbog izostanka natjecateljskog karaktera. Ali daleko od toga da vas planinarenje neće fizički iscrpiti. (Ako vam je, pak, tempo grupe prespor, uvijek možete stati sa strane i napraviti nekoliko serija sklekova. Također, u šumi vas čeka pregršt čvrstih grana, kao stvorenih za zgibove…). Ipak, iskusnom planinaru fizička aktivnost nije neki problem, više je to sredstvo i metoda planinarenja nego cilj. Ono što planinari traže i dobivaju od prirode jest uživanje u novostečenoj energiji i punjenje baterija nakon stresova na poslu. Zbog svega toga planinarenje je sve manje rezervirano za starije generacije, a sve više za mlade ljude željne bijega od gradske svakodnevice. Planinarenje je zapravo način života unutar kojeg osim prirodnih prepreka svladavamo podjednako fizičke i psihičke barijere.

Gledano sa zdravstvene strane, planinarenje jača mišiće cijelog tijela, a posebice mišiće nogu. Uspinjanje će “podmazati” vaše zglobove, no budite oprezni pri spuštanju kada su mišići i koncentracija također na putu prema dolje. Aktivan odmor u planinama pozitivno će utjecati na vaš imunološki sustav, rad srca, krvotok, odnosno opskrbljenost krvi kisikom. Ono što će mnoge razveseliti jest da planinarenje nemilosrdno topi sve masnoće u tijelu. I, što je najbolje, bez nekog posebnog režima prehrane. Dakle, bez grižnje savjesti možete po putu rezati špek, a u planinarskom domu pojesti grah s kobasicom. Ili nekoliko porcija.

Uz fizičke dobrobiti dolaze i one psihičke. Boravak u prirodi potaknut će razvoj ili usavršavanje mnogih osobina koje će vam koristiti i kad se spustite s planine. Snalažljivost, prilagođavanje novonastalim situacijama, hrabrost, socijalna integracija samo su neke od njih. Mnogi odlaze u planine jer ondje nije bitno gdje radiš, kolika ti je plaća i što si postigao u životu. Planinari u pravilu vježbaju, usavršavaju ili čak štoviše slave solidarnost, jednostavnost i zajedništvo, a pritom su predani zaštitnici prirode.

Planine

Što je najbolje, ne morate uopće ići daleko do prve planine. Zagreb je podno Medvednice, u blizini Splita je Mosor, Riječani mogu na Učku, a Osječani na Psunj i Papuk. Ipak, bez konkurencije najljepša hrvatska planina je Velebit s dva nacionalna parka i bezbroj planinarskih staza. Ako vam to nije dosta, uvijek možete do Slovenije i Julijskih Alpa ili Crne Gore i Durmitora, BiH ili Austrije, pa sve dalje i dalje, sve više i više.

Oprema

Najvažnija oprema u početku su ruksak i planinarske cipele/gojzerice/tenisice. Sve ostalo nabavljat ćete prema potrebi kako će izleti trajati dulje, a usponi biti veći. Ako nemate društvo koje je raspoloženo za planinarenje, pronađite obližnje planinarsko društvo, učlanite se i krenite u istraživanje. I zapamtite: tko s prirodom živi, dva života živi! A ona ekipa s početka priče. Što reći osim da su u kratko vrijeme skupili više dana u planinama od nas i sada ostalima objašnjavaju kako to nije samo hodanje, nego puno više od toga!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh