Trikovi kako smanjiti prekomjeran unos soli

Prekomjeran unos soli u organizam vrlo je često razlog uzroka dijabetesa, pretilosti, srčanih, bubrežnih i plućnih bolesti. Smanjenje unosa soli na preporučenu dnevnu dozu pomaže u smanjenju krvnog tlaka i rizika od srčanožilnih bolesti, te moždanog i srčanog udara

Ako bi se potrošnja soli smanjila na preporučenu količinu, koji iznosi 5 do 6 grama što je znatno manje od hrvatskoga prosjeka koji prema istraživanjima iznosi 11,6 grama kuhinjske soli dnevno po osobi, globalne procjene ističu kako bi se moglo spasiti preko 2,5 milijuna života godišnje.

Ovi podaci govore o pretjeranom soljenju hrane i prevelikom konzumiranju proizvoda koji ponekad skriveno sadrže sol. Najveća se količina soli u organizam unese nesvjesno kroz hranu, stoga se preporučuje čitati deklaracije i birati proizvode s manjim udjelom soli.

Uz nekoliko jednostavnih trikova moguće je ograničiti prekomjeran unos soli:

  • kod pripreme jela veliku žlicu za dodavanje soli zamijenite manjom
  • probajte hranu prije soljenja
  • maknite soljenku sa stola
  • poigrajte se začinima koji će nadomjestiti sol te uobičajena jela učiniti drugačijima, no prije svega zdravijima
  • čitajte deklaracije i birajte proizvode s manjim udjelom soli!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh