TEST: Koliko ste u opasnosti da vam šećer ugrozi zdravlje?

Ako ništa drugo loše što šećer čini našem općem zdravlju, trebalo bi vas zabrinuti kako on utječe na vašu spermu!!!

  1. Krenimo s bitnim stvarima. Je li čokolada dobra ili loša?
  • A Loša
  • B Oboje
  • C Dobra (uglavnom)!

Ovisi. Odaberete li jako prerađenu mliječnu čokoladu s puno šećera, nećete dobiti flavonole, korisne biljne spojeve kojih ima mnogo u tamnoj čokoladi. Oni mogu pomoći u funkciji krvnih žila, povećati elastičnost i smanjiti krvni tlak te popraviti razine kolesterola. Jedete li previše čokolade, onda je ona loša za vaše zdravlje srca i deblja. (Odgovor: C)

 

  1. Žudnju za šećerom možete ubiti dok igrate:
  • A Loto
  • B Odbojku
  • C Kompjutorske igrice

Nemojte pasti sa stolca: istraživanje Sveučilišta Plymouth kaže da tri minute igranja Tetrisa može smanjiti žudnju za hranom. (Odgovor: C)

 

  1. Najvjerojatnije ćete posegnuti za slatkišima dok ste:
  • A Umorni
  • B Ljutiti
  • C Oboje!

Ljutnja je kriva za koješta što poslije požalimo, no inhaliranje slatkiša nije obično na tom popisu. Kasno navečer popuštate žudnji za slatkišima: manjak spavanja otupljuje aktivnost u regijama mozga zaduženim za donošenje odluka, kaže istraživanje Sveučilišta Berkeley u Kaliforniji. I umor povećava aktivnost u dijelovima mozga koji kontroliraju želju, tako da vam bude teško oduprijeti se porivu da morate nešto gricnuti. (Odgovor: A)

 

  1. Istraživanja su pokazala da koliko godina brže stanice stare zbog slatkih gaziranih sokova?
  • A 1,5
  • B 4,6
  • C 7,3

To biste vi htjeli da ste zbog sokova samo 1,5 godinu biološki stariji nego da ih ne pijete: osobe koje na dan popiju oko pola litre gaziranog soka imaju promjene u staničnom DNK kao da su starije više od 4 godine. (Odgovor: B)

 

  1. Oko 15 sati ulovila vas je fjaka. Umjesto čokoladice iz aparata, pobijedite je pomoću:
  • A Čokoladice iz trafike
  • B Šetnje oko zgrade
  • C Skrolanja Instagramom

Istraživanje iz Njemačke kaže da #foodporn fotke s Instagrama čak mogu potaknuti lučenje grelina, hormona odgovornog za stimulaciju apetita. Brza 15-minutna šetnja, s druge strane, može suzbiti žudnju za slatkim, pokazalo je drugo istraživanje. (Odgovor: B)

 

  1. Koristi li ili šteti vašem pamćenju ako zašećerite kavu?
  • A Koristi
  • B Šteti
  • C Nijedno

Britansko pregledno istraživanje pokazalo je da zašećerena kava (jednom na dan) pomaže s intelektualnim zadatcima. Međutim, tijekom vremena prehrana bogata šećerom remeti komunikaciju između neurona te može poremetiti učenje i pamćenje, pokazali su znanstvenici sa Sveučilišta Kalifornije u Los Angelesu. (Odgovor: A i B)

 

  1. Je li med bolji od šećera?
  • A Je
  • B Nije

Melase, kukuruzni sirup, smeđi šećer, fruktoza, trščani šećer… i med: sve su to ipak samo šećeri. (Odgovor: B)

 

  1. Najbolji način da prije treninga dobijete energiju jest:
  • A Pijuckanje sportskog napitka
  • B Grickanje banane
  • C Posjet aparatu s čokoladicama koji ste prije zaobišli

Velike težine i slatka hrana nisu dobri partneri za vježbanje. Prema studiji objavljenoj u Clinical Endocrinology, 75 grama rafiniranog šećera u slatkišu ili napitku uzrokuje 25 posto niže razine testosterona. Najbolje je da ogulite bananu. (Odgovor: B)

 

  1. Što šećer radi vašoj spermi?
  • A Zbog njega spermići brže plivaju
  • B Zbog njega pada kvaliteta sjemena

Ako nećete smanjiti konzumaciju zaslađenih sokova zbog sebe, onda to napravite zbog svoje unučadi. Visok unos sokova sa šećerom povezan je s lošom pokretljivošću spermija. (Odgovor: B)

 

  1. Što od navedenog može dodatno zasladiti vaš desert, a bez dodatnih kalorija?
  • A Vaš pribor za jelo
  • B Rasvjeta
  • C Društvo za večerom

Znanstvenici s Oxforda otkrili su da kad imamo teži pribor za jelo, mislimo da je hrana slađa. U društvu više uživamo u obroku. (Odgovor: A i C)

 

ZBROJITE TOČNE ODGOVORE I ZNATE DA STE…

0 – 4 Zalijepljeni za slatkiše

Sve što ne znate o šećeru moglo bi pomoći da se od njega i ne odmičete

5 – 7 U zlatnoj sredini

Znate kako je to kad vas lupi želja za slatkim, ali znate i kako se obraniti.

8 – 10 Stručnjak za slatko

Činjenice o opasnosti ne znače da se ne trebate povremeno zasladiti. Malo i katkad sasvim je u redu.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh