Svaki bi muškarac trebao provjeriti razinu vitamina D u organizmu

Manjak ovog vitamina povećava rizik od srčanog udara, otkazivanja srca, moždanog udara, pa čak i prijevremene smrti za 20 posto.

Sunčev vitamin mogao bi obasjati zdravlje vašeg srca: ljudi s niskom razinom vitamina D u većoj su opasnosti od bolesti srca, nalaže nova studija, predstavljena na Američkom koledžu za kardiologiju.

Istraživači su ispitivali ukupne razine vitamina D, zajedno s biološki dostupnim vitaminom D – obliku koji se nalazi u krvotoku – na uzorku od 3.489 pacijenata.

Otkrili su da ljudi čija je ukupna i biološki dostupna razina vitamina D manja od 20 nanograma po mililitru (ng/ml) – idealna razina je 30 do 50 ng/ml – imaju 20 posto veće šanse za srčani udar, otkazivanje srca, moždani udar i prijevremenu smrt.

Adekvatna količina vitamina D štiti srce jer smanjuje upalne procese i snižava krvni tlak, kaže glavna istraživačica dr. Heidi May, kardiovaskularna epideomiologica na Medicinskom institutu za zdravlje srca.

Iako je studija provedena među ljudima u dobi od 52 do 76 godina, rezulatati su važni i za mlađu populaciju.

Učinak niske razine vitamina D može biti kumulativan: Ako ta razina ostane niska s vremenom se povećava rizik od srčanih oboljenja.

Međutim, studija nije uspjela dokazati da niska razina vitamina D doista uzrokuje srčane probleme.

Moguće je da drugi faktor – primjerice trening na otvorenom – može povećati razinu vitamina D i smanjiti srčana oboljenja.

Ipak, bilo bi dobro da zatražite liječnika da vam provjeri razinu vitamina D. Ako vam je razina vitamina D u granici normale, liječnik je može nastaviti nadzirati tijekom narednih godina.

Iako je studija testirala i ukupnu razinu vitamina D i biološki dostupnu razinu, kontrola samo ukupne razine bit će dovoljna. (Testiranje biološki dostupne razine je skupo i komplicirano.)

Ako je vaša razina vitamina D ispod 30 ng/ml, znači da ste u deficitu.

Razgovarajte s liječnikom trebate li povećati razinu vitamina D izlaganjem suncu – već 15 minuta dnevno za svijetlopute ljude, i malo duže za ostale – i hranom poput masne ribe, žumanjaka i suplemenata.

U tijeku su mnoge rasprave koliko vitamina D vam je potrebno svakog dana: Preporučena količina Nacionalnog zdravstvenog instituta iznosi 600 IU, dok Društvo za endokrinologiju predlaže puno veće količine od 1.500 do 2.000 IU dnevno.

Odgovor je dakle, individualan: Liječnik vam može predložiti koliko vitamina D dodatno trebate unijeti na temelju vaših rezulatata.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh