Što sve kiropraktičar zna o vama već na prvi pogled

Osim da vas bole leđa, kiropraktičar može otkriti i kakve su vaše navike spavanja, pa čak i što ste po zanimanju - i prije nego počne pregled.

Nije čudo što već pri prvom pogledu na način na koji se krećete, kiropraktičar može znati da vas bole leđa. No, može otkriti i kakve su vaše navike spavanja, pa čak i što ste po zanimanju. Ne, nije vidovit – vaše držanje otkriva puno više o vašem cjelokupnom zdravlju nego što mislite.

Donosimo sedam stvari koje kiropraktičar zna o vama prije početka tretmana.

1. Ovisni ste o mobitelu

Jedna od najčešćih stvari koju kiropraktičari primjete je zaobljena kralježnica u području vrata i lopatica.

„Postoji nova dijagnoza za to stanje – SMS vrat“, kaže dr. Adam Nachimas, kiropraktičar iz New Yorka.

Službeni naziv je gubitak cervikalne lordoze, koje označava izravnanje ili čak naginjanje na suprotnu stranu gornjeg dijela kralježnice, normalno oblika slova C. Do ovoga dolazi kada se grbite pred mobitelom ili dok radite za računalom, objašnjava dr. Karen Erikson, kiropraktičarka iz New Yorka.

„Ovakva stanja su se nekada viđala kod ljudi koji su pretrpjeli prometnu nesreću, a sada se pojavljuju i kod 8-godišnje djece.“ (To je samo jedna od stvari koja vam se događa kada tipkate poruke.)

Glava vam je teška između 4,5 i 5,5 kg, prema studiji objavljenoj u časopisu Surgical Technology International, što vrši sve jači pritisak na vašu kralježnicu što se više saginjete.

Kada nagnete glavu pod kutom od 15 stupnjeva na kralježnicu se vrši pritisak od 12 kilograma, kut od 30 stupnjeva jednak je pritisku od 18 kg, a kut od 60 stupnjeva je 27 kilograma pritiska. Stoga nije iznenađujuće da sve ovo uzrokuje migrene, artritis i bolove u vratu.

Bol možete umanjiti držanjem mobitela u razini očiju ili radeći stoječki za visokim stolom, kaže Erickson.

2. Bavite se pisanjem

Ili knjigovođa ili vozač kamiona. U suštini, veći dio dana provodite u sjedećem položaju.

„Ljudsko tijelo nije dizajnirano za dugotrajno sjedenje“, kaže Robert Hayden, kiropraktičar iz Georgije. „Dizajnirano je za kretanje kako bi se težina ravnomjerno rasporedila.“

Kada dugo sjedite, slabinski mišići – koji spajaju trup i noge – postaju zategnuti a mišići stražnje lože se skraćuju. Zbog toga vam je zdjelica zabačena prema naprijed.

Iskoraci i poze iz joge mogu produljiti te mišiće, kaže Erikson, što će vam pomoći da imate ravnije držanje. Isprobajte vježbe istezanja ako sjedite cijele dane i obavezno se krećite.

„Sat vremena vježbanja u teretani ne može neutralizirati posljedice cjelodnevnog sjedenja.“ Neka vam prijeđe u naviku da nekoliko puta dnevno prošećete i oduprite se porivu da sjednete u auto kada trebate obaviti nešto što možete i pješice.

3. Imate problema sa želucem

Pogrbljenost može utjecati i na probavu. Kada vam je gornji dio leđa zakrivljen stišću se organi, što dovodi do refluksa ili GERD-a.

„Kada uspijemo opustiti mišiće oko dijafragme i ispod prsnog koša, pacijenti mi govore da nemaju više toliko problema s refluksom“, kaže Erickson. „Tijelo je dizajnirano da koristi velike mišiće stražnjice. Kada ih koristite oni pokreću krv kroz organe i pomažu im da imaju motilitet kakav bi trebali imati.“

4. Spavate na trbuhu

„Dok spavate, puna težina glave povlači i oslabljuje mišiće i ligamente koji drže vratnu kralježnicu“, objašnjava Hayden. „Toliko opterećenje će s vremenom uzrokovati oštećenje zglobova.“

Ovo stanje je vidljivo po pognutoj glavi, a popraćeno je bolovima, tupim osjećajem ili osjećajem peckanja u gornjim ekstremitetima.

Što trebate učiniti: Napravite si jastuk za tijelo. Jedan jastuk umetnite između koljena kako bi bila u širini ramena, što će omogućiti na kralježnica ostane u neutralnom položaju, kaže Nachmias.

Istovremeno zagrlite još jedan jastuk koji će vas spriječiti da se okrenete na trbuh.

5. Ostajete bez daha

Još jedna nuspojava pogrbljenosti je ta da zbog stisnutosti, pluća mogu primiti 30 posto manju količinu kisika.

Ovisno o tjelesnoj kondiciji, zbog ovoga se možete osjećati umorno ili bez daha iz dana u dan.

6. Cijeli dan teglite laptop sa sobom

Kada nosite nešto teško, običavate podizati rame na kojem se nalazi teret: Ova navika može dovesti do nesrazmjera među ramenima, što je jasno vidljivo i dovodi po promjene u zakrivljenju kralježnice.

„Prenošenje težine s jedne strane na drugu može spriječiti propadanje ramena i zakrivljenje kralježnice“, kaže Hayden.

7. Bezvoljni ste

„Kada gledam nekoga dok hoda, ako izbjegava kontakt očima i ramena su mu zaobljena i pognuta, jasno mi je da nije zadovoljan sobom“, kaže Hayden. „To mi govori što misli o sebi.“

Vaše emocije mogu kontrolirati strukturu mišića. Gledanje u pod dok hodate može poremetiti i vašu ravnotežu.

Hodajte ponosno, držite glavu prema gore i gledajte ispred sebe. „Ovo pomaže istrenirati živčani sustav da koristi svoju unutarnju neurološku ravnotežu, umjesto da se uzda u oči.”

Komentari

▲ Povratak na vrh