Što je intervalni post i zašto je postao svjetski hit?

Tajna vitalnosti i dugog života leži u posebnoj metodi prehrane koju od drevnih vremena poznaju mnoge svjetske kulture, a koju danas prakticiraju čak i svjetski poznate zvijezde poput manekenke Mirande Kerr, Beyonce i Jennifer Aniston

Njihova tajna za očuvanje lijepog izgleda i vitalnosti je u intervalnom postu. Najvažnija karika ove posebne vrste posta leži u procesu autofagije, tisućama godina čuvanom evolucijskom procesu u našem tijelu koji je zasluženu pažnju dobio tek u zadnjih nekoliko godina.

Kako potaknuti niz metaboličkih procesa kojima možete regenerirati svoje stanice, sačuvati zdravlje, a pritom i mršaviti, otkriva i knjiga “Fontana mladosti”, koja donosi znanstveno utemeljena objašnjenja te niz praktičnih savjeta o ovom svjetski popularnom režimu prehrane. 

Pojava autofagije je prvi put zamijećena u pokusima na štakorima šezdesetih godina prošlog stoljeća, no zanimanje svjetske javnosti je pridobila 2016. godine, kad je Yoshinori Ohsumi, japanski biolog i stručnjak za staničnu biologiju dobio Nobelovu nagradu za medicinu zbog otkrića mehanizama autofagije u ljudskom tijelu. “Autofagija je dugo zanemarivana pri proučavanju procesa starenja – propustilo se zamijetiti njezin značaj u regeneraciji stanica. U posljednjih smo deset godina saznali da post ne samo da nije štetan za metabolizam i organizam kao što se prije smatralo, nego upravo suprotno, da je izuzetno zdrav. Došlo je do promjene paradigme.” – tvrdi dr. med. Thomas Pieber, predstojnik Sveučilišne klinike za internu medicinu na Medicinskom fakultetu u Grazu u Austriji.

Autofagija dolazi od grčkih riječi auto (samo) i phagein (jedenje). Dakle, u prijevodu “jesti samoga sebe”, pri čemu se ponajprije misli na procese samočišćenja i regeneracije. Autofagija se aktivira tijekom posta, no treba paziti na dužinu i vrstu posta, stoga je najbolja metoda posta intervalni post u kojem se posti po 16 sati dnevno. Postoji više vrsti intervalnog posta, no ona najpopularnija je 16:8, odnosno 16 sati posta i 8 sati jedenja. Dosadašnja filozofija “jedite umjereno, ali redovito” pada u vodu jer upravo redovita kratka razdoblja posta su se pokazala ključnima u čišćenju organizma. Razdoblja posta ne usporavaju samo starenje stanica, nego i štite od brojnih civilizacijskih bolesti, uključujući Alzheimerovu bolest i rak. Šesnaest sati se možda čini puno, no raspored obroka i spavanja se može tako iskombinirati da se post može prakticirati i tijekom noći.

Autori knjige, tim od troje stručnjaka iz područja nutricionizma, osobnog razvoja te meditacije, tvrde da je, uz detoksikaciju organizma i prehranu prema vlastitom tipu metabolizma, o čemu možete više pročitati u knjizi, ključno “nahraniti” vlastitu dušu. Kako bismo lakše prebrodili razdoblja posta te izbjegli “jedenje iz utjehe” u knjizi možete pronaći i savjete o očuvanju mentalnog i duševnog zdravlja. Damo li svojoj duši što joj treba i povratimo li izgubljeni osjećaj za sebe i za svoje stvarne potrebe, ovisnosti, poput pušenja, želje za šećerom ili prejedanjem kasno navečer, će nestati same od sebe. Tek tada ćemo biti sposobni slobodno odlučivati kada, što i kako želimo jesti.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh