Starite li (pre)brzo?

Vaše je tijelo remek-djelo, stoga ga trebate čuvati. Uz pravilnu restauraciju dugo može biti klasik koji ne stari

Dob 27: Počinje opadati mišićna masa

Nakon ovog rođendana, muškarci svakih deset godina mogu ostati bez 1,6 kilograma mišića, kaže portugalsko istraživanje.
Zaštitite se: Dvadeset grama proteina surutke može nakon dizanja utega povećati rast mišića za 49 posto, kažu britanski znanstvenici.

Dob 35: Pojavljuju se bore oko očiju

Kolagen u vašoj koži se raspada, bilo zbog smijanja, bilo zbog škiljenja. Ako je ovo drugo, pripazite: “Postoji vjerojatnost da će ljudi koji prerano dobiju bore oko očiju jer škilje na suncu dobiti rak kože”, kaže dr. Neal Shulth, dermatolog iz New Yorka.
Zaštitite se: Nosite sportske sunčane naočale dok ste vani, bilo da planinarite, bilo da radite u vrtu, kaže dr. Joel L. Cohen, dermatolog iz Colorada. “Svaki dan stavljajte kremu za sunčanje prije izlaska iz kuće.”

Dob 43: Riječi vam se izbliza mute

Držite ovu stranicu na dužini ruke. Ako imate preko 40 i morate škiljiti kako biste čitali slova, možda imate staračku dalekovidnost, stanje koje se događa zbog gubitka elasticiteta u leći, kaže dr. sc. Dennis Levi, profesor na Sveučilištu Kalifornije u Berkeleyju.
Zaštitite se: Ponovno, nosite sunčane. One koje upijaju 99-100 posto UVA i UVB zraka te apsorbiraju UV do 400 nanometara mogu spriječiti oštećenja oka. A ako radite za računalom, povećajte font. Povećanje od 2,8 točaka čini zadatak 8 posto lakšim, kažu znanstvenici s Berkeleya.

Dob 45: Pojavljuju se prve kožne pjege

Pogledajte gornji dio lijeve šake koja se dodatno sunča dok vozite automobil. Vidite bijele ili smeđe točke? To su oštećene stanice koje proizvode pigment i previše se množe, kaže savjetnik Men’s Healtha za dermatologiju, dr. sc. Adnan Nasir, dr. med.
Zaštitite se: Vidjeli ili ne vidjeli pjege, svakog jutra na golu kožu nanesite kremu sa zaštitnim faktorom – ne samo na šake nego i na ruke – kako biste spriječili rak kože. Želite li posvijetliti postojeće pjege, upotrijebite neki od proizvoda s kojičnom kiselinom.

Dob 65: Počinju boljeti zglobovi

Ako vas nakon tjelovježbe bole ruke, koljena ili kukovi, možda imate artrozu, manjak hrskavice između kostiju.
Zaštitite se: U teretanu. Predebeli ljudi gotovo triput češće imaju artrozu koljena, najčešću metu kod starih ljudi. Već vas boli? Pokušajte s vježbama koje ne opterećuju, kao što su ekstenzije u sjedećem položaju. Japanski znanstvenici kažu da one najbolje smanjuju bolove u zglobovima.

Dob 69: Ne čujete dobro

Visoke frekvencije slične onima u govoru prve odu, pa nagluhi ljudi misle da drugi ne govore jasno, kaže dr. sc. Pamela Souza, profesorica audiologije na Sveučilištu Northwestern.
Zaštitite se: Slušalice držite na manje od pola snage. Slušanje iPoda nano sat vremena na samo 50 posto volumena privremeno vam može naškoditi ušima, dokazali su belgijski znanstvenici.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh