Spava vam se nakon obroka? Pročitajte ovo…

Prevelika količina ovog makronutrijenta uzrokuje pospanost.

Ako vam se događa da ste pospani tijekom dana, odgovor se možda krije u vašem tanjuru: prehrana bogata masnoćama uzrokuje pospanost, stoji u novom australskom istraživanju.

Sudionici studije koji su jeli 135 grama masti dnevno imali su 78 posto veću šansu da će osjećati pospanost od onih koji su konzumirali samo 58 grama dnevno.

Tu količinu možete nakupiti ako za doručak pojedete kobasicu, jaje i keks od sira, za ručak cheeseburger sa slaninom i prženim krumpirićima, a za večeru piletinu u umaku od sira i čokoladni kolač za desert.

Ako dulji period vremena jedete na ovaj način, prevelika količina masti može uzrokovati da želudac proizvodi neurohormone koji usporavaju mozak, kaže autorica studije dr. Yingting Cao.

Zbog toga se nakon takve hrane osjećate umorno i bezvoljno. Sva ta masnoće može uzrokovati probleme sa spavanjem po noći, što pridonosi osjećaju pospanosti idućeg dana.

Također, postoji opasnost od razvoja apneje, stanja kada u snu prestanete disati više od 20 puta. To će vas svaki put nakratko probuditi i spriječiti da uđete u fazu dubokog sna.

Štoviše, ljudi koji konzumiraju masnu hranu imaju tri puta veću šansu za razvoj ovog poremećaja.

Neke masnoće su odgovornije od drugih za ove probleme. Zasićene masne kiseline i trans-masne kiseline imaju upalna svojstva, a kronična upala je povezana s apnejom.

Ako ste pospani tijekom dana – a noću spavate barem 7 sati – probajte smanjiti unos tih vrsta masnoća kako biste vidjeli hoćete li osjetiti poboljšanje.

Pokušajte se držati mjere od pola grama masnoća po kilogramu težine.

Pobrinite se da su masnoće koje konzumirate zdrave, poput nezasićenih masnih kiselina – koje se nalaze u maslinama, avokadu i orašastim plodovima – i omega-3 masne kiseline, poput onih u lososu.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh